Tuesday, March 30, 2010

سازمان ثبت نقش بسزایی در نظم اقتصادی و اجتماعی جامعه ایفا می كند

احمد تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با توجه به تاثیرگذاری و نقش بسزای این سازمان در نظم اقتصادی و اجتماعی جامعه گفت: در هر سازمانی توجه به امكانات و حساسیت ها به منظور پیشرفت و مقابله با مشكلات و موانع اجتناب ناپذیر است.
به گزارش روز چهارشنبه اداره كل روابط عمومی سازمان ثبت، احمد تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جلسه شورای سیاستگذاری این سازمان گفت: سازمان ثبت به عنوان یكی از نهادهای حاكمیتی كشور، نقش و تاثیر بسزایی در نظم اقتصادی و اجتماعی جامعه ایفا می كند.
معاون قوه قضائیه با اشاره به توجه ویژه مدیران به امكانات و حساسیت ها در مقابله با مشكلات و همچنین پیشرفت در جهت تسریع و تسهیل امور مردم افزود: تاكنون در این سازمان زحمات زیادی كشیده شده است اما همچنان به نقطه مطلوبی كه مردم انتظار دارند نرسیده ایم.
وی با اشاره به توجه مدیران این سازمان به خروجی فرآیندها و عملكردها اظهار داشت: خروجی اصلی سازمان ثبت ایجاد اعتماد و رضایت مردم از این دستگاه حاكمیتی و حساس است و با توجه به اینكه این سازمان یكی از پر مراجعه ترین دستگاه های كشور است، ارائه خدمات صحیح به مردم، ضامن تحقق و جلب اعتماد آنان به این سازمان است.
رئیس سازمان ثبت اظهار داشت: در برخی بخش های این سازمان باید مهندسی جدیدی از فرآیندها در وظایف و ماموریت ها داشته باشیم كه بخشی از این بازمهندسی در جهت استفاده از نوآوری هایی باشد كه جامعه نیازمند آن است و بخشی دیگر با استفاده از مطالعات تطبیقی میسر خواهد بود.
تویسركانی ادامه داد: چهره این سازمان باید به گونه ای باشد كه تلاش مضاعف مدیران این مجموعه را نمایان كند.
گفتنی است در این جلسه سیدعلیرضا میرشریفی، دادیار دادسرای دیوانعالی كشور به عنوان معاون جدید امور اسناد سازمان معرفی و از خدمات حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی، معاون پیشین امور اسناد قدردانی شد.
همچنین تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با توجه به پایان ماموریت محمدمهدی خشنودی، مشاور رئیس سازمان و مدیركل حوزه ریاست و دبیرخانه در این سازمان، با اهدا لوح تقدیر از وی قدردانی كرد.
والعصر
 امیرآباد

Friday, March 26, 2010

شکوه ایران در کجاست ؟

کریمخان زند پادشاه ایران پس از شکار در نزدیکی تخت جمشید اردو زد .

از دور عظمت تخت جمشید دیده می شد یکی از فرماندهان گفت آیا شکوه ایران زمین در تخت جمشید پایان می یابد ؟

کریم خان پرسید : در زمان پادشاهی نادرشاه افشار کجا بودی ؟

گفت در تمام آن دوران در روستایمان به پدرم در کشاورزی کمک می کردم .

کریمخان خندید و گفت آن زمان همانند امروز تو از دور به پادشاه ایران زمین نادرشاه افشار نگاه می کردم و می گفتم آیا تمام شکوه ایران زمین در نادر شاه افشار پایان می یابد !؟ و امروز به تو می گویم دیگر آن بزرگی و عظمت را من در کسی و جایی ندیدم .

این سخن وکیل الرعایا کریم خان زند که از سرداران نادرشاه افشار بود خود گویای عظمت و جوهر آن یگانه دوران ها را دارد . ارد بزرگ اندیشمند برجسته کشورمان می گوید : نادرشاه افشار توانست از خراب آبادی که دشمنان برایمان ساخته بودند کشوری باشکوه بسازد نام او همیشه برای ایرانیان آشنا و دوست داشتنی خواهد بود .

نادر شاه افشار در جمع ارتشیان ایران می گوید : وقتی پا در رکاب اسب می نهی بر بال تاریخ سوار شده ای شمشیر و عمل تو ماندگار می شود چون هزاران فرزند به دنیا نیامده این سرزمین آزادی اشان را از بازوان و اندیشه ما می خواهند . پس با عمل خود می آموزانیم که پدرانشان نسبت به آینده آنان بی تفاوت نبوده اند .و آنان خواهند آموخت آزادی اشان را به هیچ قیمت و بهایی نفروشند .
تهرانپارس
پونک
 شهرک غرب
 اشرفی اصفهانی
 صادقیه
 میدان آزادی
 استاد معین
 دانشگاه صنعتی شریف

Tuesday, March 16, 2010

«امداد و نجات» براي مسكن مهر

بازار كارخانه هاي توليد مسكن رونق گرفت

امروز 23 كارخانه توليد مسكن در حضور 3 وزير تعهد مي دهند 1100 واحد مسكوني مهر را تا خرداد 89 به صورت «كليد تحويل» به تهراني ها واگذار كنند

سه عضو كابينه صبح امروز عازم پرند مي شوند تا در مراسمي 2 ساعته، پايه هاي 1100 واحد مسكوني مهر را به كمك شركت هاي صنعتي ساز، در زمين هاي 99 ساله محكم كنند.
وزراي مسكن، صنعت و تعاون قرار است ساعت 10 صبح امروز در شهر جديد پرند حضور يابند و بعد از سخنراني درباره مسكن مهر، حوالي ظهر در فازهاي 3 و 5 پرند، كلنگ احداث مسكن مهر را به روش صنعتي به زمين بزنند.وزارت مسكن سه ماه پيش 117 هكتار از زمين هاي 99 ساله در پرند را در اختيار يك شركت وابسته به سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو)، گذاشت تا اين شركت دولتي با كمك 23 كارخانه توليد مسكن، در فاصله كوتاهي عمليات ساخت مسكن مهر را شروع كند.امروز اين كارخانه ها در حضور سه وزير تعهد خواهند داد كه در خرداد سال 89، 1100 واحد مسكوني مهر را به متقاضيان تحويل دهند.
هرچند متقاضيان اين واحدها قرار است ثبت نام كنندگان مسكن مهر باشند، اما تا اين لحظه درباره اسامي تعاوني هايي كه قرار است اين خانه ها براي آنها ساخته شود، اطلاع رساني نشده است.
پروژه اي كه سه وزير مسكن، صنعت و تعاون آن را ترتيب داده اند، نمونه آزمايشي صنعتي سازي مسكن مهر خواهد بود تا عبرتي باشد براي ساير تعاوني هاي مسكن مهر كه به جاي سنتي سازي از توليدات كارخانه هاي «مسكن سازي» استفاده كنند.
اين پروژه 1100 واحدي بخشي از طرح احداث 10 هزار مسكن مهر به شيوه صنعتي سازي است كه در دولت نهم بين سه وزارتخانه مسكن، صنعت و تعاون براي اجرا تفاهم شد.
به نظر مي رسد آنچه سه عضو كابينه را امروز دور هم جمع كرده، وضعيت نامناسب مسكن مهر در تهران است كه باعث شده دولت در مقابل توقعي كه براي ساخت 100 هزار واحد مسكوني توسط تعاوني ها دارد، لااقل هزار واحد را به صورت آزمايشي احداث كند.

 
 خیابان دماوند
 فلکه دوم فلکه سوم
 

Monday, March 15, 2010

راه و هدف در بخش مسكن گم شده است

رييس مجلس در جمع تعدادي از اعضاي كميسيون عمران تاكيد كرد: اولتيماتوم زماني براي اجراي طرح جامع مسكن مشخص شود تا اگر اجراي اين طرح بيش‌از اين به تاخير بيافتد، مجلس راسا ورود كرده و اجراي آن را برعهده بگيرد.

علي لاريجاني با حضور در جلسه كميسيون عمران، همچنين اوضاع مسكن و پيشرفت برخي برنامه‌ها همچون مسكن مهر را بررسي كرد. در اين جلسه تاخير طولاني مدت در اجراي طرح جامع مسكن براي دومين بار طي يك‌سال گذشته مورد پيگيري قرار گرفت.

بعد از گذشت یک سال از اولین اولتیماتوم مجلس شورای اسلامی (در تاریخ 7/7/87) دوشنبه گذشته دومین اولتیماتوم نیز در روزهای پایانی کار دولت نهم ابلاغ شد.

در جلسه‌ای که در تاریخ 5/5/88 مابین اعضای کمیسیون عمران مجلس و علی لاریجانی، رییس مجلس برگزار شد، اعلام شد که به دلیل گذشت 4 سال از ابلاغ طرح جامع و عدم اجرای آن در صورت عدم ناتوانی وزارت مسکن و شهرسازی در اجرای این طرح کلیدی که نقش بسیار مهمی در حل معضلات مسکن خواهد داشت، مجلس نحوه پیشبرد آن را بر عهده خواهد گرفت، هرچند که این اقدام جزو وظایف اعضا و رییس مجلس شورای اسلامی نمی باشد.

دید مثبت نسبت به طرح‌های دولتی از بین رفته است
لاهوتی چندان به طرح‌های دولتی خوش بین نیست و معتقد است که به جای دنباله روی از پیشرفت کند این طرح‌ها می‌توان از انبوه‌سازان برای تامین نیاز بازار مسکن استفاده کرد. وی در مستندات خود به غیر از مسکن مهر به طرح مسکن اجاره ای نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز 9 سال به طول انجامید و در انتها نیز نتیجه بخش نبود.

راه و مسیر گم شده است
با استناد به گفته‌های مهرداد لاهوتی، در جلسه‌ای که 5 مردادماه در مجلس تشکیل شد، علی لاریجانی، رییس مجلس در جمع نمایندگان کمیسیون عمران تاکید کرد که تا زمانی که طرح جامع مسکن اجرا نشود، کلیه بحث‌های مربوط به معضلات کنونی این حوزه بی فایده خواهد بود؛ چرا که در اصل مسیر و هدف گم شده است و مشکل اصلی قانون و سند چشم‌انداز نیست بلکه طرح لازم‌الاجرایی است که اجرا نشده است.
 
میدان گلها
منیریه
حسن آباد