Thursday, September 23, 2010

وام ۱۰۰ میلیارد تومانی برای فرهنگیان تهرانی

معاون پشتیبانی آموزش سیستم پیغام گذاری و پرورش شهر تهران از ارائه وام ۱۰۰ میلیارد تومانی به فرهنگیان اجاره آپارتمان تبریز  شهر تهران خبر داد و گفت: هم اکنون متقاضیان می توانند از این وام استفاده کنند.

فرید بنی عقیل درگفتگو با خبرنگار  دستگاه قائم سنج مهر با بیان این مطلب افزود: هم اکنون سهمیه طراحی سایت حرفه ای وام هرمنطقه مشخص شده و فرهنگیان می توانند با مراجعه به ادارات مناطق آموزشی خود از این وام استفاده کنند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام فروش مسکن ری اینکه  این وام شامل خرید خودرو و مسکن، کالای ضروری و  رهن آپارتمان تهران درمانی می شود گفت: تعداد اقساط براساس درخواست متقاضی و ظرفیتهای بانک ملی متغیر است.

بنی عقیل از صدور کارت طلایی بیمه برای ۷۵ درصد از فرهنگیان نیز خبر داد و گفت: فرهنگیان برای خرید آپارتمان تهران

استفاده از خدمات درمانی مراکز دستگاه ضخامت سنج وابسته به بیمه ایران با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش سیستم پیغام گذاری محل خدمت خود معرفی نامه لازم را دریافت کنند.

همزمان با روز معلم کارت طلایی درمان برای ارائه خدمات ویژه پزشکی به معلمان کل کشور اهدا شد.

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی اخبار شاهرود به عنوان درشت ترین اسکناس کشور سه شنبه هفته جاری در مراسمی با حضور مسئولان بانک مرکزی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکناس های ۱۰ هزار تومانی سه شنبه هفته جاری طی مراسمی با حضور مسئولان بانک مرکزی و بازدید از سازمان تولید اسکناس رونمایی خواهد شد. در فاز اول حداقل ۱۵۰ میلیون قطعه اسکناس ۱۰ هزار تومان طی سه ماه وارد بازار می شود. 

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی برای اولین بار اواخر فروردین ماه امسال فروش زمین شیراز ر از ورود اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی به بازار تا پایان خردادماه امسال خبرداده و گفته بود: اسکناسهای درشت به صورت تدریجی جایگزین چک پول می شود. 

براساس برنامه ریزی های بانک مرکزی، در فاز اول چک پولهای ۵۰ هزار تومانی به منظور کنترل پولشویی از سطح جامعه جمع آوری می شود، ضمن اینکه بانک مرکزی قصد دارد چکهای باقی مانده با یک امضای خریدار به فروش برسد تا سیر طی شده توسط چکها مشخص شود.
 
پیش از اعلام برنامه انتشار اسکناس درشت ۱۰ هزار تومانی به بازار، بانک مرکزی خرید باغ شاهین شهر برنامه حذف صفرها از پول ملی را به عنوان یکی از برنامه های اصلاح پول ملی، درراستای اجرای طرح تحول اقتصادی دولت مد نظر قرار داده بود.
 
اما بانک مرکزی پس از بررسی، اعلام کرد که در حال حاضر نیازی به اجرای این برنامه نیست. به نظر می رسد اجرای برنامه حذف صفرها از پول ملی که در زمان رئیس کلی طهماسب مظاهری در بانک مرکزی مطرح شده بود، به پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها موکول شده است.
 
یکی از اهداف بانک مرکزی برای انتشار اسکناس ۱۰ هزار تومانی، جمع آوری خرید آپارتمان مرکز تهران چک پولهای ۵۰ هزار تومانی بانک مرکزی از  خرید آپارتمان سمنان سطح جامعه است. بهمنی بارها اعلام کرده است که انتشار چک پول وظیفه بانک مرکزی نیست و این بانک تنها برای ساماندهی وضعیت انتشار چک پولهای بانکها اقدام به این کار کرده است.
 
پیش از اینکه بانک مرکزی چک پولهای خود را وارد بازار نماید، بانکها چک پولهای خود را بدون پشتوانه که باعث خلق پول و افزایش نقدینگی می شد، وارد بازار می کردند. بانک مرکزی نیز طی یک برنامه به بانکها دستور داد که از انتشار چک پولهای خود جلوگیری نمایند.
 
به نظر می رسد که بهمنی موافق انتشار اسکناس های ۵۰ هزار تومانی است؛ زیرا چند روز رهن مسکن غرب تهران پیش در جمع خبرنگاران مطرح کرد که اگر بانک مرکزی مجوز انتشار اسکناس ۵۰ هزار تومانی را داشت بلافاصله و همزمان می توانست به میزان چاپ اسکناس ها چک پول ها را از سطح جامعه جمع آوری کند.
 
مسئولان بانک مرکزی مطرح می کنند که با ورود اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی سایتهای فرهنگی به بازار تغییری در حجم پول ایجاد نخواهد شد، زیرا معادل اسکناسهایی که وارد جامعه می شود، چک پول جمع آوری می شود. برهمین اساس، اسکناسهای جدید تاثیری بر افزایش تورم نخواهد داشت.
 
هم اکنون میانگین سرانه اسکناس تزئینات اتومبیل در ایران ۱۱۸ برگ است، این در حالی ماشین حفاری افقی  است که میانگین سرانه اسکناس در دنیا ۱۴ تا ۱۵ برگ است.

 

Sunday, September 12, 2010

افراد بیکار و بدون مسکن به سایت وزارت تعاون مراجعه کنند

وزیر تعاون گفت: افراد فاقد مسکن در قالب طرح مسکن مهرآپارتمان فروشی  و افراد بیکار در قالب بنیادهای توسعه تعاون و کارآفرینی می توانند در سایت وزارت تعاون ثبت نام کنند.

محمد عباسی در گفتگو با مهر در خصوص ورود وزارت تعاون به حوزه اشتغال علیرغم اینکه مردم تاکنون فکر می کردند وزارت کار اجاره آپارتمان تهران متولی و پیگیر امور مربوط به اشتغال است، گفت: اساسا وظایف دستگاهها با چیزی که شهرت یافته است تفاوت دارد. همانطور که وزیر کار نیز اعلام کرد وزارت کار متولی ایجاد کار نیست چون کار هماهنگی، مواظبت از روابط کارگر و کارفرما، جریان بهره وری کار و تشکلهای کارگری و کارفرمایی به وزارت کار مربوط می شود.

اشتغال از ۳ مسیر

وزیر تعاون ایجاد اشتغال را به ۳ مسیر دانست و اظهار داشت: یک مورد فروش مسکن تبریزاین است که افراد برای خود و دیگران اشتغال ایجاد می کنند و از این طریق کسب و کاری راه می اندازند. مورد دوم که بعدها و پس از اشتغال نوع اول متداول شد، اشتغال دولتی است که تدریجا خود به مرکزی برای تولید فرصتهای شغلی تبدیل شد.

عباسی با بیان اینکه ادامه این روند مقدور نیست، تصریح کرد: در سالهای اخیر تعداد کارمندان دولت ۴ برابر شده است و این نوع ایجاد اشتغال در چاپ کاتالوگ هیچ جای دنیا مورد پذیرش و قبول نیست.

وی تاکید کرد: اما بخش دیگر کار تولید شغل این است که بخش خصوصی وارد شود و سرمایه گذاری کند که البته این کار انجام می شود و به اجازه دولت نیز نیازی ندارد. در مجموع بخش دولتی با وضع قانون برای رفع نیازهای شغلی خود افراد را جذب می کند و بخش خصوصی نیز از طریق سرمایه گذاریهای خود ایجاد اشتغال می کند.

اشتغال به روش تعاونی پس از مسکن مهر

وزیر تعاون بحث را اینگونه ادامه داد که برای اینکه جمع زیادی از مردم که توان مالی برای ایجادکارت ویزیت اشتغال را ندارند و امکان جذب در دستگاههای دولتی نیز برای آنها وجود ندارد، تعاون شیوه مناسبی است و دولت نیز به دنبال این است که مانند جریان مسکن مهر به آنها کمک شود تا به اشتغال مورد نظر خود دست پیدا کنند.

عباسی گفت: این موضوع که بتوان از طریق تعاون برای مردم اشتغال ایجاد کرد نیز تشکل و انسجام نیاز دارد که به این دلیل در قانون تعاون آمده است که اینگونه افراد  آیینه های برقی تاشوکه نمی توانند از طریق دولت و بخش خصوصی به اشتغال دست پیدا کنند در قالب تعاونیها متشکل شوند و زمینه های توانمند سازی آنها طی شود.

به گفته وی، وزارت تعاون در سالهای اخیر به صورت جدی اقداماتی را در این زمینه انجام داده است و با ایجاد بنیادهای توسعه تعاون و کارآفرینی و شناسایی ظرفیتهای مناطق مختلف کشور تلاشهایی را صورت داده است. البته همه دستگاهها از جمله وزارت تعاون مسئول هستند تا در این زمینه اقداماتی را داشته باشند.

متولی اشتغال شورای عالی اشتغال است

وزیر تعاون تاکید کرد: در حقیقت متولی اصلی ایجاد اشتغال در کشور شورایعالی اشتغال است ولی هر یک از دستگاهها بر اساس تخصص خود موظف هستند تا تلاشهایی را انجام دهند و وظیفه ای را نیز بر عهده گیرند. بخش تعاون نیز در قالب اصل ۴۴ که برای آن وظایف سنگینی پیش بینی شده است، اقدامات موثری را صورت خواهد داد فروش آپارتمان شاهین شهر.

عباسی به تشریح برنامه ها و اقدامات وزارتخانه متبوع خود در زمینه کمک به ایجاد اشتغال و فرصتهای شغلی پرداخت و افزود: در حال حاضر وزارت تعاون مقوله کارآفرینی را جدی گرفته است و با ایجاد معاونت اشتغال، ساختار خود را نیز تغییر داده است.

همه با تعاون شاغل نمی شوند

وی در زمینه برنامه های مشخص وزارت تعاون برای اشتغال آفرینی در جامعه، گفت: نکته ای که حائز اهمیت است اینکه همه افراد نمی تواننداقتصاد مهندسی از طریق اقدامات وزارت تعاون به اشتغال دست پیدا کنند ولی همانند سابق می توانند با مراجعه به سایت وزارت تعاون ثبت نام کنند و مطابق با علایق، گرایشها، تخصص ها و مناطق جغرافیایی که زندگی می کنند سازماندهی شوند.

وزیر تعاون ادامه داد: بنابراین مراحل توانمند سازی افراد جویای شغل با مشارکت خودشان طی شده و از طریق سازمان فنی و حرفه ای نیز آموزشهای مهارتی به آنها داده می شود. در واقع این اقدام مطابق پیش بینی جزء دوم از اصل ۴۳ قانون اساسی است که اگر این افراد در قالب تعاونیها توانمند شدند و به شکل تعاونی کار کردند، دولت باید از آنها حمایتهای مالی لازم را انجام دهد.

فراخوان به بیکاران و افراد فاقد مسکن

عباسی تصریح کرد: همچنین در قالب ایجاد بانک توسعه تعاون حمایتهای اعتباری جدی

از این دسته از تعاونیها و افراد انجام می شود. ایجاد صندوق ضمانت از سرمایه گذاری بخش تعاون که هفته نامه یکی دیگر از بندهای اصل ۴۴ است را برای حمایت  طراحی .اجرای انواع شبکه از کسانی که توان سپردن وثایق لازم برای دریافت تسهیلات ندارند را نیز دنبال می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: فرایند حمایت برای ایجاد اشتغال افراد نیز از این طریق، توسط وزارت تعاون طی می شود. اگر تلاش شود که دو جریان اشتغال و مسکن با جدیت دنبال شود می توان در این زمینه ها به موفقیتهای خوبی دست پیدا کرد بنابراین افراد می توانند در زمینه مسکن مهر و اشتغال در سایت وزارت تعاون ثبت نام کنند و این ثبت نامها تمام شدنی نیست.

Thursday, September 9, 2010

با هدفمندي يارانه‌ها مسكن گران نمي‌شود؟

به گزارش آخرین نیوز رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك با تاكيد بر اينكه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به نفع كليه اقشار جامعه به ويژه دهك‌هاي پايين است، تصريح كرد: براي اجراي اين قانون تمهيدات اوليه براي كنترل قيمت مصالحي مانند آجر و سيمان در نظر گرفته شده تا با افزايش قيمت مسكن رو به رو نشويم.

مصطفي قلي خسروي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ي چگونگي تغيير قيمت مسكن پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار كرد: تمهيدات لازم براي اجراي اين قانون كه بسيار مهم بوده و مورد تاييد مقام معظم رهبري نيز هست، انديشيده ‌شده و وزير اقتصاد و دارايي نيز هفته گذشته از تمهيداتي كه براي جلوگيري از افزايش قيمت مسكن در نظر گرفته شده است، خبر داد.

وي گفت: پس از افزايش قيمت مسكن در سال 1386، با اجراي طرح مسكن مهر، نوسازي بافت‌هاي فرسوده و همچنين راه‌اندازي سامانه‌ي كد رهگيري به منظور ساماندهي املاك و مستغلات تا حدودي قيمت‌ها كاهش پيدا كرد، اما همچنان دولت و دست‌اندركاران معتقدند مسكن بايد از كالاي سرمايه‌اي خارج شوداجاره.

او درباره چگونگي تعيين اجاره بها توضيح داد: از آنجا كه افرادي كه فاقد توان خريد مسكن هستند، وارد بازار اجاره شده‌اند، تاحدودي تقاضاي اجاره نشيني افزايش پيدا كرده و در نتيجه تا حدودي قيمت‌ها بالا رفت، اما در ماه مبارك رمضان با افزايش قيمت اجاره رو به رو نشديم و با پايان فصل نقل وانتقالات نيز افزايش ميزان اجاره بها را نخواهيم داشت آپارتمان.

Saturday, September 4, 2010

خانه های مسکن مهر خوزستان به بهره برداری نرسیدند/ وعده بعدی خرداد

: با وجودیکه مدیرکل مسکن و شهرسازی خوزستان به عنوان متولی اصلی اجرای طرح مسکن مهر در استان، وعده بهره برداری از اولین خانه های طرح مسکن مهر خوزستان را در دهه فجر سال ۱۳۸۸ داده بود ولی باگذشت چند ماه، این وعده هنوز محقق نشده است.
نصرت الله دهقان در گفتگویی مطبوعاتی قبل از دهه فجر در خصوص زمان قطعی تحویل خانه های مسکن مهر در خوزستان گفت: در دهه فجر امسال ( سال ۱۳۸۸) با بهره برداری از خانه مسکن مهر تعاونی فرهنگیان شهر خرمشهر، اولین خانه های این طرح در استان خوزستان به متقاضیان تحویل داده می شود و پس از آن شاهد بهره برداری نوبتی خانه های مسکن مهر در سایر شهرهای استان خواهیم بود.
اما دهه فجر سال ۱۳۸۸ گذشت و در حالیکه خبرنگاران منتظر حضور وزیر مسکن در خرمشهر و بهره برداری از اولین خانه های بزرگترین طرح عمرانی کشور در دهه فجر بودند، اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداد و اداره کل مسکن و شهرسازی خوزستان ترجیح داد در این مورد سکوت کند و هیچگونه خبری نداد اختراعات.

در همان زمان در بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه طرح مسکن مهر تعاونی فرهنگیان خرمشهر معلوم بود که این خانه ها نه برای دهه فجر که برای حداقل سه ماه دیگر نیز به بهره برداری نخواهند رسید ولی معلوم نبود مدیرکل مسکن و شهرسازی که باید اشراف کاملی بر این طرح داشته باشد بر مبنای کدام اطلاعات وعده بهره برداری از این طرح در دهه فجر را داده بودجبهه‌های جنوب.

وعده جدید؛ سوم خرداد

اما مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خوزستان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در اهواز در مورد علت عدم بهره برداری از اولین طرح مسکن مهر در خوزستان گفت: ما بر مبنای اطلاعاتی که به ما می رسد اظهار نظر می کنیم و اگر دوباره به آن زمان بازگردیم بازهم وعده بهره برداری از آن را به شما اعلام می کنمفتوشاپ.

نصرت الله دهقان ادامه داد: با این وجود اولین طرح مسکن مهر خوزستان روز سوم خردادماه سال جاری به مناسبت آزادسازی خرمشهر در این شهر افتتاح می شود.

البته با وجود اینکه استاندار خوزستان از روند اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر اظهار رضایت می کند ولی تاکنون و با وجود گذشت حدود سه سال از آغاز این طرح هیچ خانه ای به متقاضیان تحویل داده نشده است ضمن اینکه مسکن مهر فرهنگیان خرمشهر که بیشترین میزان پیشرفت کار در استان خوزستان را به خود اختصاص داده است در مکانی فوق العاده مطلوب در حال ساخت است که با استقبال خوبی از سوی فرهنگیان مواجه شد ولی در همین شهر خرمشهر سایر متقاضیان با مشکلات عدیده ای برای آغاز ساخت خانه های خود مواجه هستند.

با این وجود مدیرکل سابق تعاون استان خوزستان چند روز قبل در مراسم تودیع خود با اشاره به اینکه خوزستان رتبه سوم را در زمینه فعالیت‌های تعاونی مسکن مهر در کشور به خود اختصاص داده است، بیان کرد: احداث و پی‌ریزی ۵۲ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در حال انجام است.

در استان خوزستان تاکنون‪ ۴۷‬هزار و ۱۴۸‬نفر متقاضی مسکن در تعاونیهای مسکن مهر در این استان ثبت‌نام کرده‌اند و کماکان در انتظار خانه دار شدن هستند ولی روند اجرایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بسیار نا امید کننده است حتی در این خصوص استاندار خوزستان به شدت به مدیران و فرمانداران برای بی توجهی به این طرح در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اعتراض کرد.

استاندار خوزستان در آخرین جلسه شورای مسکن مهر خوزستان اظهار داشت: وضعیت طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بسیار تاسف بار و ناامید کننده است و من از این جهت از فرمانداران و مدیران مسکن استان ناراضی هستم.

سید محمد جعفر حجازی در این جلسه با بیان اینکه مردم چه گناهی دارند که گرفتار شده اند، افزود: همین حرفها و مشکلاتی که امروز در این جلسه عنوان شد دو سال پیش نیز عنوان شده بود ولی ظاهرا کسی برای پیشبرد کارها، اقدامی نکرده است.

وی تاکید کرد: فرمانداران، بنیاد مسکن، شهرداران و سازمان مسکن باید در این خصوص تکلیف خود را روشن کنند و تا این اندازه در حق مردم شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احجاف نکنند. مردم این شهرها در بهترین شرایط ساخت خانه و بهترین امتیاز دولت از حق ساخت خانه محروم شده اند و این برای من قابل قبول نیست.

عدم اعتماد متقاضیان به طرح

یکی از مشکلات طرح مسکن مهر عدم اعتماد متقاضان به این طرح است و این افراد باور نمی کنند از این طریق صاحب مسکن شوند و گذشت زمان باعث نا امیدی آنها شده است در حالیکه در چند شهر معدود در استان شاهد پیشرفت های خوبی در این خصوص هستیم.

فرید جلالی عزیزپور، مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان که عملکرد بانک تحت مسئولیتش در خصوص پرداخت تسهیلات این طرح با تقدیر وزیر مسکن و استاندار خوزستان مواجه شده است در خصوص چگونگی جلب اعتماد متقاضیان طرح مسکن مهر به این طرح عظیم عمرانی کشور می گوید: برای اینکه متقاضان به طرح مسکن مهر و روند اجرای کار اعتماد پیدا کنند باید مدیران اجرای طرح و تعاونی های مسکن مهر، جلسات و نشست های خود را در محل پروژه ها برگزار کنند تا اعضا با دیدن حجم کارهای صورت گرفته با رغبت بیشتری کار خانه دار شدن خود را پیگیری کنندصنایع.

وی افزود: بانک مسکن هم در این خصوص همه گونه همکاری با این طرح داشته و برای اجرای این طرح محدودیت خاصی ندارد.

به هر حال سوم خرداد نزدیک است و مردم استان خوزستان منتظر افتتاح اولین واحدهای طرح مسکن مهر در این استان هستند.