Sunday, November 28, 2010

گرانترین پنت هاوس های تهران / متری 14 میلیون تومان

گشتی در پنت هاوس تور چند روزه   های معروف تهران نشان می دهد که هم اکنون در معروف ترین برجها، پنت هاوس ها با متری 14 میلیون تومان به فروش می رسند.



به گزارش خبرنگار مهر، در میان رکود خرید و فروش مسکن و اجاره های سرسام آور، واحدهای مسکونی هم در شهرسفرهای توریستی    تهران وجود دارند که دغدغه آنها قیمت نیست بلکه امکاناتی است که به واسطه آن باید بهای بیشتری برای خرید یا اجاره واحدهای مسکونی پرداخته شود.



برهمین اساس، نام پنت هاوس به میان می آید: فوقانی آژانس کاریابی   ترین طبقه یک ساختمان که به صورت ویژه و مجلل ساخته می شود که از امکاناتی نظیر زاویه دید و تراس های روباز برخوردار است. سازندگان برج های بلند، اوج هنر خود را در این گونه آپارتمان ها به رخ می کشند.
مرکز لرزه نگاری کشور جزئیات 19 زلزله طی 35 روز اخیر در 13 استان کشور را به ثبت رسانده که نشان می دهد از ابتدای آبان ماه تا بامداد روزنیرو متخصص   گذشته در حدود نیمی از استان ها تکان هایی با متوسط بزرگی 5/4 ریشتر رخ داده است.


 
این در حالی است که مرکز لرزه نگاری فقط زلزله های بزرگتر از 4 ریشترجهانگردی    را ثبت می کند و به طور قطع تعداد پس لرزه ها در این مناطق بیشتر از این بوده است.به گزارش دنیای اقتصاد از 19 زلزله ثبت شده اخیر، 10 زلزله در ساعات بامدادی –حوالی 12 شب الی 5 صبح- رخ داده است.اما آیا این تعداد تکان های درونی زمین در کشور طبیعی است؟ آیا ارتباطی بین گرمای کنونی زمین با زلزله های پی تور چند روزه   درپی وجود دارد؟دکتر نوربخش میرزایی رییس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در گفت وگو با دنیای اقتصاد و در پاسخ به این پرسش ها تصریح کرد: در ایران سالانه حدود 10 هزار زلزله خفیف و بزرگ به ثبت می رسد. این اواخر تعداد ایستگاه های ثبت زلزله در مناطق مختلف کشور افزایش یافته و به این ترتیب افزایش تعداد زلزله های به ثبت رسیده در مرکز لرزه نگاری کشور الزاما به معنی افزایش تحرکات درونی زمین و حرکت گسل ها نیست.رییس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین افزود: گرم شدن غیرطبیعی هوا هنوز به لحاظ علمی به عنوان پیش نشانه زلزله معرفی نشده است وبرگزار کننده مستقیم تور    نمی توان دمای بالای هوا در این روزها را عامل وقوع زلزله دانست.لیست زلزله های اخیر و مناطق آن در جدول زیر آمده است.




در همین حال، پس از آنکه تهران هم با افزایش جمعیت، تبدیل به شهری با برجهای بلند شد، برج نشینی هم مورد توجه قشر خاصی از جامعه قرارآپارتمان اجاره ای شاهین شهر    گرفت که امنیت زندگی در این واحدها را به سکونت در خانه های بزرگ ترجیح دادند.



در میان واحدهای مسکونی در این برجها، پنت هاوس ها ازرهن مسکن شیراز    همان ابتدای ساخت، توسط برخی از افراد پیش خرید می شود و در واقع یک پنت هاوس در برج های مشهور تهران فقط به افراد معروف فروخته یا اجاره داده می شود؛ از برخی شخصیتها گرفته تا تاجران مشهور شهر که در این پنت هاوسها زندگی می کنند.



نام سازندگان؛ عامل تعیین کننده قیمت



عوامل دیگری هم در تعیین قیمت این پنت هاوس ها نقش دارند که مهمترین دلیل اولیه می تواند سازنده هر برج باشد. در واقع هرچه سازنده مشهورتر باشد قیمت برج آپارتمان اجاره ای هشتگرد   هم افزایش می یابد و خریداران تنها به این نکته توجه می کنند و همین می تواند دلیل کافی برای خرید واحد مسکونی در یک برج باشد. گاهی نام یک سازنده به تنهایی می تواند قیمت هر متر مربع را 700 تا 800 هزار تومان و شاید هم بالاتر افزایش دهد.



از دیگر موارد مهم معماری داخلی و خارجی برجهاست از نمای بیرونی، لابی، سالنهای ورزشی خرید کارخانه کرج  و در نهایت داخل واحدها باید براساس یکی از معماریهای شاخص از کشورهای ایتالیا، فرانسه یا دیگر معماریهای نوین باشد که استفاده از مواد بکار رفته در طراحی ها می تواند قیمت را هر متر مربع یک تا یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش دهد.



البته در کنار این شرایط، امکانات دیگر هم برای هر واحد این برجها حرف اول را می زند؛ از جمله این شاخصها در یک برج، کارواش، چند پارکینگ، حیاط سازی فروش خانه سراب     براساس طرحهای معروف، نورپردازی هوشمند و سینمای 4 بعدی هستند که این امکانات در کنار دیگر شرایط ساده مانند استخر، سونا و سالن بیلیارد قرار می گیرد.



برخی از امکانات هم برای چند واحد به صورت عمومی استفاده می شود که زمین تنیس، پیست دوچرخه سواری، سالن اسکواش، پارک کودک و کترینگ داخلی از جمله اینهاست.



پنت هاوس ها هم که بهترین واحد هر برج به حساب می آیند با قیمتهای آپارتمان رهنی نور   سرسام آوری به فروش می روند و از آنجایی که خرید و فروش آن میان سازنده ها و فروشندگان صورت می گیرد قیمتهای واقعی چندان عمومی نمی شود و معمولا مشاوران املاک هم از قیمتها آگاهی زیادی ندارند.



پنت هاوس ها متری 14 میلیون تومان



یکی از مشاوران املاک در شمال تهران در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص گران قیمت ترین پنت هاوس های تهران می گوید: برج تندیس دربرگزاری تورهای چند روزه    نیاوران، برج الهیه، برج دوقلوی تهران، چناران پارک و رز گاردن از معروف ترین و گران ترین برجهای تهران هستند و پنت هاوس های آنها با گران ترین قیمت به فروش می رسند.



وی افزایش 3 تا 4 درصدی قیمت هر واحد مسکونی براساس طبقه را عامل دیگر در تعیین قیمتها عنوان می کند و می افزاید: طبقه های بالای برج به دلیل اینکه مشرف به ساختمانهای دیگر نیست، گران تر از طبقات پایین به فروش می رسد و با متراژ بالاتر 3 تا 6 درصد هم گران تر می شود.



این مشاور املاک ادامه می دهد: قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این برجها از 7 میلیون تومان آغازاشتغال به کار    می شود و گران ترین معامله ای که تاکنون انجام گرفته برای یک پنت هاوس و با قیمت هر متر مربع 14 میلیون تومان بوده است.



وی به خرید و فروش داخلی این واحدها اشاره می کند و می گوید: قیمت این واحدها چندان هم مشخص نیست اما معمولا در همین حدود به فروش می رسند و از آنجایی که تعداد پنت هاوس های برجهای معروف محدود است قیمتها توافقی میان خریداران و فروشندگان تعیین می شود.

Saturday, November 27, 2010

هفته آینده خبر خوشی در بخش مسکن اعلام می‌شود

وزیر مسکن و شهرسازی گفت:‌ جامعه نیروی کار   مهندسی ایران آمادگی اجرای سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا،‌ علی نیکزاد ـ وزیر مسکن و شهرسازی در مراسم گشایش دومین همایش سراسری کار در کارخانه   مقررات ملی ساختمان در شیراز مسکن را یکی از ضروری‌ترین نیاز بشر دانست و گفت:‌ ارتباط گسترده ساختمان با روابط فردی و اجتماعی ما را ناگزیر می‌کند که اصول و قواعدی را برای برقراری نظم و مقررات به‌کار گیریم.

وی با بیان اینکه مسکن در اشتغال و اقتصاد نقش ویژه‌ای دارد، ‌به برگزاری تورهای چند روزه   سیاست‌های کلی دولت اشاره کرد و افزود:‌ واگذاری زمین رایگان،‌ افزایش تسهیلات و حمایت از مسکن‌سازان منطبق با الگوی مصرف از سیاست اصولی دولت در بخش مسکن است.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اقدامات جدید دولت برای توسعه بخش مسکن اظهار کرد: ‌خبر خوشی در بخش مسکن در راه است که هفته آینده به اطلاع مردم سفرهای توریستی   می‌رسانیم. از این خبر همه دست اندرکاران بخش مسکن تا عموم مردم خوشحال خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعهد دولت دهم در بخش مسکن جاذبه های گردشگری   چند برابر تعهدات دولت‌های گذشته است،‌ ادامه داد:‌ بنا نداریم کار مردم را به دولت واگذار کنیم اما به موضوع ورود بخش و سیاستگذاری دولتی اعتقاد داریم.

نیکزاد خاطرنشان کرد:‌ در قدیم معماران هم معمار، هم محاسب و هم اجرا را توأمان به همراه داشتند و حاکمیت اشد مجازات را برای معمارسفر به ترکیه    متخلف اعمال می‌کردند بنابراین کسی جرأت ورود به این عرصه را نداشت.

وی با بیان اینکه مشکلی از باب تدوین مقررات نداریم، ‌در پاسخ به انتقادات رییس عالی نظام مهندسی ساختمان ابراز کرد: ‌جامعه فنی جمهوری اسلامی عاجز از اجرای هیچ سازه‌ای در زمینه‌های مختلف مهندسی نیست.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در 10 سال گذشته رشد قابل توجهی در همه زمینه‌های مهندسی ساختمان صورت گرفته است، ‌به خرید کارخانه تبریز   صدور خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت:‌ مبحث مقررات ملی ساختمان جوابگوی اقدامات عمرانی مختلف در کشور هست. اما باید بررسی کنیم که چرا هنوز اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد؟ یا اینکه آیا مقررات ملی برای جامعه ایمنی به وجود آورده است؟

وی یکی از اهداف مقررات ملی ساختمان را افزایش ایمنی دانست و افزود:‌ مباحث 20 گانه برای زندگی ایمن کافی است اما باید بررسی کنیم چرا نمی‌توانیم ساختمانی بسازیم که صدای تلویزیون در آن بلند باشد و بچه‌ها در آن بدوند و برای همسایه زیرین آپارتمان هم مشکلی ایجاد نکنند؟

وی با اشاره به سفری به سیستان و بلوچستان بیان کرد:‌ امام جمعه زاهدان دراجرا تور چند روزه دبی   شورای مسکن این استان ایرادی از معماری ایرانی و اسلامی از من گرفت که من خجالت کشیدم و حالا باید بررسی کنیم که چه کسی باید پاسخگوی نیاز جامعه در برابر حفظ معماری ایرانی و اسلامی باشد؟

نیکزاد با بیان اینکه جامعه مهندسی جمهوری اسلامی آمادگی اجرای هر پروژه سخت در کشور را دارد، بیان کرد: در تمام جلسات کمیسیون عالی مشترک با دیگر کشورها با جرأت اعلام می‌کنیم که آمادگی در هر پروژه عمرانی در کشور آنها را داریم.

وی معتقد است طراحی مناسب، اجرای صحیح،‌استفاده از مصالح و نگهداری مناسب از جمله موارد اساسی برای تأمین ایمنی در ساختمان است.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ما از صنعتی سازی ساختمان به شکل جدی حمایت می‌کنیم، ‌خطاب موتور جستجو کار واشتغال   به تولید کنندگان بخش صنعت گفت:‌تولیدات صنعتی بخش مسکن را به صورت تضمینی از تولیدکنندگان می‌خریم.

وی ادامه داد: ‌موضوع ساخت 2/1 میلیون واحد مسکن را در الجزایر مطرح کردیم اما آنها باور نکردند ولی حالا می‌بینند که هر ساله فقط 200 هزار واحد فقط در روستاها ساختیم.

نیکزاد با انتقاد از برخی اظهارات، ‌رییس عالی سازمان نظام و مهندسی ساختمان در مورد بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی به مقررات ملی ساختمان خاطرنشان کرد: هر اتفاق عمرانی در کشور صورت می‌گیرد، زیرنظر جامعه فنی بخش دولتی یا خصوصی انجام می‌شود ضمن اینکه هیچ پروژه دولتی بدون رعایت مقررات فنی سراغ نداریم که اگر چنین باشد، ‌خیانت است.

وی اجرای مبحث مقررات ملی ساختمان را لازم و ضروری دانست و با تأکید براستخدام نیرو    لزوم توجه به شأن و شئون اسلامی ادامه داد: ‌این را قبول ندارم که اگر اتفاق خاصی در کشور رخ می‌دهد، ‌به دلیل عدم هم‌خوانی مقررات ملی ساختمان با اقلیم است، ‌ضمن اینکه در هیچ جای جمهوری اسلامی خشتی روی خشت قرار نمی‌گیرد، مگر آنکه مهندسی آن را تأیید کرده باشد.

وزیر مسکن با بیان اینکه بخش خصوصی کاری کند که دولت دنبال آنها بدود، بخش خصوصی را به رعایت اخلاق حرفه‌ای و پایبندی به مسائل فنی آپارتمان اجاره ای شیراز   فراخواند و افزود: ‌در دولت نهم و دهم وزرا را وزن‌کشی نمی‌کنند و هرکس نسبت به حوزه خود مسوول است و عمران و آبادانی و امنیت در هم گره خورده است.

وی مهندسان را لشکر سازندگی کشور معرفی کرد و با بیان اینکه همه چیز را نباید گردن مهندسان انداخت، ادامه داد: ‌مقررات ملی ساختمان برای سازندگی به اندازه نیاز هست اما آن را محدود نمی‌کنیم و اگر لازم باشد این مقررات را با اقلیم سازگار کنیم، ‌حتماً استقبال می‌کنیم.

نیکزاد در پاسخ به اظهارات رییس عالی سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره عدم پایبندی وزارت نفت به مبحث 19 مقررات ملی اشتغال به کار   ساختمان گف: دولت دهم یکدست است و اگر در مبحث 19 وزارت نفت سهم خود را پرداخت نکرده است،‌ ناشی از مشکلات خاص خود است و در عوض دولت سهم تسهیلات بانکی را افزایش داده است.

وی با تأکید بر لزوم حرکت از فرآیند سنتی‌سازی ساختمان به صنعتی‌سازی،‌ به اظهارات رهن آپارتمان هشتگرد    امام جمعه شیراز نیز پاسخ داد و گفت:‌ بعضی می‌گویند ساختمان‌های ایرانی پس از 30 سال از بین می‌رود ولی من نمی‌دانم این حرف از کجا می‌آید؟ و کدام ساختمان پس از 30 سال نابود شده است؟ در حالی که رشد 10 ساله کشور در زمینه مهندسی را فراموش می‌کنیم.

Monday, November 15, 2010

ماجرای آپارتمان های «خام» و «پخته» در تهران

سازنده ها و مالکان آپارتمان  های خرید ملک در ترکیه  نوسازی که بدون واسطه و بدون حضور مشاور املاک، اقدام به عرضه و فروش می کنند، خرید کارخانه تبریز  در برخورد با خریداران از دو اصطلاح «خام» و «پخته» استفاده می کنند.

«خام فروشی» یا «پخته فروشی» مسکن در تهران، به تازگی باب  خانه کلنگی شیراز  شده که علت بکاربردن این واژه ها به منافع مالی فروشنده در نیمه تمام گذاشتن عملیات تکمیلی واحد مسکونی و فروش آن در حالت نیمه کاره مربوط می شود.
آپارتمان های خام واحدهایی هستند که در یک ساختمان آماده تحویل، قرار دارند، اما فاقد نقاشی، گچ کاری، کابینت، کمد دیواری، سرامیک، سیستم تهویه و حتی شیرآلات  رهن آپارتمان شاهین شهر  بهداشتی هستند. این آپارتمان ها حتی پایان کار هم ندارند و سازنده که نقش فروشنده را دارد در قرارداد فروش قید می کند بعد از مدتی، پایان کار را دریافت و به خریدار اعطا می کند. آپارتمان های خام متری حدود 150 تا 300 هزار تومان ارزانتر از آپارتمان های پخته در یک مجتمع مسکونی، فروخته می شوند. این نوع آپارتمان ها بعد از فروش، حداقل نیم سال رهن مسکن غرب تهران
-6 ماه- زمان لازم دارند تا تکمیل شوند. آپارتمان پخته، واحدی است که از هر نظر تکمیل و قابل استفاده است. طراحی سایت برای مشاغل
فروش آپارتمان پخته سه حسن برای سازنده دارد. امتیاز اول انجام  اجاره آپارتمان هشتگرد  مراحل تکمیلی با هزینه کم است به این علت که مثلا ساخت کابینت چون در تیراژ بالا انجام می شود، دستمزد آن کمتر محاسبه می شود. امتیاز دوم، فروش این واحدها به قیمت بالاتر است و امتیاز سوم نمای درونی آنها است که در زمان بازدید خریدار، میزان رضایت را بالا می برد. اما از سوی دیگر خرید آپارتمان خام برای خریدار آپارتمان نور   به صرفه است، به این علت که مبلغی که خریدار باید برای تکمیل واحد هزینه کند به مراتب کمتر از رقمی است که تحت عنوان قیمت فروش باید در زمان انجام معامله پرداخت کند. صرفه جویی متری 200 هزار تومانی در خرید مسکن خام بهتر از هزینه تکمیل این آپارتمان ها است.با این تحلیل، خریداران مسکن مختار هستند بسته به شرایط و پیشنهادی که از طرف سازنده ها و مالکان آپارتمان های رهن آپارتمان تبریز   نوساز به آنها ارائه می شود، بهترین شکل را انتخاب کنند.
یک مشاور املاکی در منطقه فرمانیه در این باره به دنیای اقتصاد گفت: در برخی مواقع فروشنده هایی که ترجیح می دهند واحدهای خود را به صورت خام به خریدار واگذار کنند ، مشخص استذذ  خرید زمین کرج  که به دلیل نیاز مالی قصد چنین کاری را دارند زیرا آنها راضی هستند با قیمت پایین تر واحد خود را به فروش برسانند و از سوی دیگر آپارتمان سراب   متقاضیانی که خرید واحدهای خام را به خرید واحدهای پخته ترجیح می دهند به طور یقین از قدرت مالی کمی برای خرید برخوردار هستند . بنا به گفته این بنگاهدار ، واحدهایی که به دستگاه تست فشار بطری   اصطلاح خام هستند به دو نحو خرید و فروش می شوند چراکه برخی از خریداران واحدها را در مرحله نازک کاری با قیمتی کمتر خریداری می کنند، اما در پایان مراحل ساخت و ساز و سفت کاری و همچنین نازک کاری واحد خریداری شده خود را تحویل می گیرند که این نوع معامله همان «پیش فروش» یا «پیش خرید» محسوب می شود و فروشنده زمانی که واحدها کاملا تکمیل شدند به خریداران واگذار خانه حیاط دار یزد   می کند . از طرف دیگر عده ای از متقاضیان با خرید واحدهای به اتمام نرسیده ، تصمیم دارند به مرور زمان امکانات مورد نیاز واحد را تامین کنند آپارتمان مرکز تهران .
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی خام و پخته ، 99 درصد از خریداران واحدها را به صورت خام پیش خرید می کنند .آموزشگاه فنی وحرفه ای
از سوی دیگر در منطقه فرشته یکی دیگر از فعالان بازار مسکن کود بیولوژیک   در این باره اذعان کرد: خام به آن دسته از واحدهایی گفته می شود طراحی آموزش فتوشاپ   که از متریال برای آنها استفاده نشده باشد، یعنی اینکه مالک انتخاب نوع کفپوش و دیوار پوش (کاغذ یا رنگ) و همچنین تاسیسات را بر عهده خریدار قرار می دهد که این تصمیم از سوی فروشنده برای خریدار با سود و منفعت همراه است، زیرا از یک جهت خریدار می تواند مصالح مورد نیاز برای نازک کاری واحد نشریه شاهرود   خود را مطابق با سلیقه خود انتخاب کند و همچنین بودجه ای را که باید صرف این خدمات بکند را مطابق با قدرت مالی خود در نظر می گیرد آ موزش تمامی نرم افزار های تخصصی  .

Monday, November 1, 2010

آیا پورسانت بنگاه‌های مسکن شریک پیدا می کند

ماموریت جدید آپارتمان کرج مشاوران املاک برای اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده و هزینه رهگیری معاملات مسکن آپارتمان سراب  با مقاومت در پرداخت این هزینه‌ها از طرف خریدار و فروشنده مواجه شده به‌طوری‌که برخی بنگاه‌های مسکن برای انجام این ماموریت مجبور شده‌اند سازمان امور مالیاتی و سامانه ثبت   دستگاه ضخامت سنج معاملات را در پورسانتی که از طرفین معامله دریافت می‌کنند، شریک کنند مشاوران املاک در شکل جدید تنظیم مبایعه‌نامه موظف شده‌اند، سه نوع هزینه متفاوت از خریدار و فروشنده دریافت کنند، پورسانت، مالیات بر ارزش‌افزوده معادل سه درصد پورسانت و 8 هزار تومان بابت رهگیری، اما طبق فروش زمین یزد  آنچه مشاوران املاک می‌گویند، اغلب افراد فقط به پرداخت حق‌کمیسیون بسنده می‌کنند.
در همین حال، رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی در این‌باره اظهار کرد: کار مشاوران املاک برای وصول هزینه‌های جدید شامل مالیات برآپارتمان هشتگرد   ارزش‌افزوده و هزینه رهگیری دشوار شده است و امیدواریم مسیر اخذ مالیات بر ارزش افزوده را با تدبیر در بنگاه‌های املاک هموار کنیم‌.
در همین راستا تعدادی از مشاوران املاک فعال در تهران درباره مشکلات‌، معضلات و پیش‌بینی آینده بازار مسکن با گذشت مدت زمانی از اجرای مالیات ب تابلوهای کنترل دیزل ژنراتور  ر ارزش افزوده اظهار کردند: راضی کردن طرفین معامله برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا به امروز کاری بسیار دشوار بوده است؛ چرا که اکثر متقاضیان در بازار حاضر آپارتمان شیراز  به پرداخت این مبلغ به ظاهر ناچیز نیستند و از طرف دیگر برخی طرح را بدون عواقب برای آینده بازار و عده ای دیگر نظر متفاوتی نسبت به این مساله دارند و آن را عاملی برای نوسان قیمت می‌دانند.
عدم پرداخت مالیات برارزش افزوده توسط 20 درصد طرفین معامله
در منطقه نارمک‌، بنگاهداری درباره استقبال یا طراحی شبکه  عدم استقبال طرفین معامله ملکی نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به دنیای اقتصاد گفت : ازآپارتمان ری   ابتدای مهر تا به امروز هر تعداد معامله‌ای که ثبت شده تنها 80 درصد از طرفین قراردادها حاضر به پرداخت مالیات شده‌اند و مابقی افراد از پرداخت این مبلغ خودداری کرده‌اند‌.
خازنی‌، این مشاور املاک در ادامه افزود: مشکلات این چنینی قابل پیش‌بینی است؛
چرا که اجرای هر طرح جدیدی نیاز به زمان دارد تا همه افراد آن را رهن آپارتمان شاهین شهر  بپذیرند و عدم رغبت برخی از متقاضیان در بازار مسکن از این طرح نپذیرفتن این طرح است‌.
وی همچنین در رابطه با تاثیرگذاری مالیات بر ارزش افزوده بر آینده بازار مسکن اظهار کرد: همان‌طور که مشخص است، اندازه مالیات بر ماشین حفاری افقی  ارزش افزوده معادل 3 درصد از حق کمیسیون، تعیین شده به همین خاطر مبلغی که حاصل از 3 درصد کمیسیون است آنقدر بی ارزش است که تاثیری برگرانی یا ارزانی و همچنین بر میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن نخواهد داشت‌.
اطلاع صحیح از محاسبه مالیات نداریم
یک بنگاهدار مسکن در منطقه سعادت‌آّباد پیشنهاد این طرح را اقدامی‌نادرست اعلام کرد، زیرا وی معتقد است که طرح مالیات بر آپارتمان شمال تهران  ارزش افزوده با ضعف و ایراد همراه است، در صورتی که طرح زمانی به مرحله اجرا می‌رسد که تمام معایب آن رفع و ابهامات آن حل شده باشد‌.
نام آور، این فعال بازار مسکن عنوان کرد : همه متقاضیان در بازار مسکن در بنگاه‌ها خواسته خود را پیدا نمی‌کنند اخبار شاهرود  که براساس تلاش و حق کمیسیون، موظف باشند مالیات بپردازند بلکه برخی از خریداران و فروشندگان در بیرون از بنگاه به توافق می‌رسند و فقط برای ثبت سند و قرارداد به ما مراجعه می‌کنند، درطراحی حرفه ای سایت   همین حال ما نمی‌توانیم حق کمیسیون را به‌طور معمول دریافت کنیم. به همین خاطر اطلاع صحیحی هم از محاسبه دریافت مالیات نداریم‌.
از سوی دیگر وی خاطر نشان کرد: طریقه گرفتن مالیات بر ارزش‌افزوده به‌طور کامل و واضح بیان نشده؛ چرا که مشخص نیست مالیات بر ارزش افزوده تنها مختص فروش است یا اجاره هم شامل این طرح می‌شود.
از طرف دیگر اتحادیه املاک یکسری تعرفه‌هایی برای دریافت خرید آپارتمان تهران  کمیسیون مشخص کرده که کمتر مراجعه‌کننده ای در بازار راضی به پرداخت آن می‌شود‌.
مراقب فرار مالیاتی باشیم
زارع یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در شمال تهران‌، محله محمودیه درباره آینده بازار مسکن بر اساس مالیات بر ارزش افزوده گفت: اگرچه مالیات برآپارتمان شاهرود   ارزش افزوده 3 درصد حق کمیسیون است، اما به مرور زمان این میزان با رشد مواجه خواهد شد و افزایش مالیات مشکل‌ساز خواهد شد.
وی تصریح کرد: به طور یقین قابل پیش بینی است آن دسته از افرادی که شهدای عملیات کربلا  طرح را قبول ندارند به زودی راه فرار و گریز از پرداخت مالیات را ارائه خواهند کرد، چرا که همیشه شاهد بودیم که با اجرای یک طرح جدید که معمولا مخالفانی به همراه داشته بعد از مدت کوتاهی روشی برای خلاصی از آن طراحی می‌شود پس بازار مسکن باید منتظر اقدامات ناشایست برخی از افراد باشد‌.
عدم توانایی مالی برخی افراد در پرداخت مالیات
بنا به گفته یکی از مشاوران املاک فعال در محدوده خیابان زمزم اغلب متقاضیان در بازار آپارتمان تبریز  مسکن از قدرت مالی ضعیفی برخوردار  هستند، به همین دلیل حتی مبلغ 3 درصد حق کمیسیون برای عده ای مبلغ با ارزش و زیادی محسوب می‌شود که راضی به پرداخت آن نمی‌شوند‌.
صالحی در ادامه اذعان کرد : من و تعدادی از همکاران برای طرح مالیات بر ارزش افزوده هنوز ثبت نام نکرده‌ایم، زیرا هیچکدام از طرفین عقد قرارداد راضی به پرداخت آپارتمان نور  این مبلغ نمی‌‌شوند، هنگامی‌که آنها برای پرداخت حق کمیسیون ساعت‌ها بحث می‌کنند تا تخفیف قابل توجهی نصیب خود کنند چطور ممکن است مالیات را پرداخت کنند. در همین حال ما بنگاهداران به خوبی به این موضوع واقف هستیم که اگر از طرفین معامله ملکی، مالیات دریافت نکنیم جریمه‌های سنگین در انتظار ما خواهد بود‌.
وی در ادامه گفت : این مساله تاثیر آنچنانی بر بازارآپارتمان تبریز   نخواهد داشت فقط دشواری کار‌، مرحله‌ای است که باید از طرفین معامله این مبلغ دریافت شود.
مالیات را طرفین یا یک نفر پرداخت می‌کند؟
برخی از مشاوران املاک عقیده دارند که 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده به طور واضح دوره ههای آموزش پیشرفته  مشخص نیست که این مبلغ را هر یک از طرفین معامله باید جداگانه پرداخت کنند یا اینکه این 3 درصد به طور مساوی بین آنها تقسیم می‌شود (سهم هر یک 5/1درصد)‌.
در خیابان انقلاب‌، میرزاده یکی از بنگاهداران فعال در این محدوده اظهار کرد: اکنون بسیاری از افراد در بازار دست به انتقاد و اعتراض زده‌اند و این مساله به همین  رهن آپارتمان سمنان   جا ختم نمی‌شود زیرا آنها از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند و ما مجبور به پرداخت مالیات از دخل خودمان هستیم و این موضوع جز ضرر برای مشاوران املاک سودی ندارد، زیرا اداره دارایی به این مساله کاری ندارد که چه کسی مالیات را پرداخته یا نپرداخته بلکه در هر صورت بنگاهدار را مجبور به پرداخت مالیات می‌کند‌.