Monday, March 14, 2011

چالش بانکی در مسکن مهر

دامنه تبعات اتمام خط اعتباری مسکن  ارزانترین تور مارماریس  مهر در بانک مسکن به تدریج در ساخت وسازهای مسکن 99 ساله نمود پیدا کرده است.

طی چند روز اخیر انبوه سازان متعددی با اشاره به اینکه بخش خصوصی بازوی اجرای دولت در مسکن مهر بوده است تاکید کردند که متاسفانه با این توجیه که خط اعتباری مسکن مهر به پایان رسیده است سیستم بانکی به تعهدات خود در قبال سازندگان مسکن مهر عمل نمی کند.
در همین حال این عده تاکید کردند که بسته شدن درهای تسهیلات مسکن مهر به سیستم بانکی محدود نشده است، در این بین سهم آورده نقدی متقاضیان مسکن مهر نیز بنا به تور ارزان وآسان ترکیه  دلایلی نامعلومی به دست انبوه سازان نمی رسد و مجموع این موارد مشکلات عدیده برای انبوه سازان به دنبال داشته است.

متقاضیان ناامید شده اند
در این زمینه مهدی حیدری، پیمانکار پروژه 60 واحدی شهرارزانترین تور استانبول  ستان پارس آباد مغان واقع در استان اردبیل گفت: این پروژه با وجود اینکه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما محدودیت بانک ها در تخصیص منابع باعث شده است که در روند طبیعی پروژه اختلال ایجاد شود.
وی اظهار داشت: براین اساس به عنوان مثال تاکنون برای هر واحد مسکونی در این پروژه درحدود 13 میلیون تومان وام دریافت کرده ام، اما زمانی که برای دریافت مابقی تسهیلات مراجعه ارزانترین تور مالزی  کرده ام با رفتار انقباضی بانک مواجه شدم. وی اظهار داشت: تداوم این رویه باعث می شود که پروژه های مسکن مهر در موعد مقرر تحویل متقاضیان نشود.

احتمال افزایش هزینه های مسکن مهر
حیدری با اشاره به اینکه معوق شدن پرداخت وام ارزانترین تور تایلند  مسکن مهر از جمله عواملی است که هزینه های ساخت را در آینده افزایش خواهد داد در عین حال تاکید کرد: تعلل در ساخت وسازهای مسکن مهر که انگیزه متقاضیان را کاهش می دهد و همین امر باعث می شود که آورده نقدی خود را به پروژه تزریق نکنند که این فرآیند در نهایت مشکلات عدیده ای به پیمانکاران مسکن مهر تحمیل می کند.

پرداخت تسهیلات به صورت قسطی
در همین حال مهندس داود آقانژاد، از دیگر فعالان ساخت وساز در مسکن مهر خاطرنشان ساخت: شرکت متبوع ما در مسکن مهر 600 واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه سه ارزانترین تور ارمنستان  جانبه در شهرک ابریشم واقع در استان البرز و همچنین حدود 350 واحد مسکونی نیز در قالب قرار داد دوجانبه در اسلامشهر در دست ساخت دارد که متاسفانه سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات تعامل مطلوبی را به عمل نمی آورد. به طوری که بعد از مراجعه به بانک به منظور دریافت تسهیلات، مسوولان بانکی اعلام کردند که به دلیل کمبود منابع تسهیلات در قالب اقساط پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آسا تدبیرسازان افزود: در تور ارزان وآسان اندونزی  همین حال با وجود اینکه در پروژه اسلامشهر و شهرک ابریشم، اعضا سهم آورده خود را به حساب تعاونی ها واریز کرده اند، اما تاکنون نتوانسته ام این بخش از منابع را نیز دریافت کنم.
آقانژاد خاطرنشان ساخت: البته تعاونی عنوان می کند که اختلاف در چیدمان اعضا و نیز جایگزین کردن آنها از جمله عواملی است که باعث شده است تا در ترزیق سهم آورده اعضا به پیمانکاران، وقفه ایجاد شود.
وی گفت: اخیرا وزیر مسکن در جریان بازید از پروژه متبوع ما نسبت به روند پیشرفت پروژه اظهار رضایت خود را اعلام و دستور همکاری دستگاه های مربوطه برای تسریع در ارزانترین تور برزیل   فرآیند کار را صادر کرد. این درحالی است که با وجود تاکید این مقام مسوول، هنوز بازخورد مثبتی از سایر دستگاه ها احساس نشده است. وی تاکید کرد: انبوه سازان در پروژه مسکن مهر به مسوولیت خود براساس تفاهم نامه عمل کردند. بنابراین انتظار می رود که دستگاه های مربوطه نیز در قبال این مساله باز خورد مثبتی از خود نشان دهند. به عنوان مثال با در نظر گرفتن اینکه تولیدکنندگان مسکن مهر در موعد مقرر واحدهای مسکونی خود را به اتمام می رسانند، مسوولان بانکی نیز باید در پرداخت به موقع تسهیلات اقدام کنند.
به گفته این انبوه ساز با توجه به فرصت های شغلی ارزانترین تور ایتالیا  گسترده ای که از طریق مسکن مهر ایجاد شده است، حمایت سیستم بانکی از این پروژه ضروری است.
اما در این بین محمد عسگری، مدیر پروژه ملی تعاونی های مسکن مهر در وزارت تعاون به «دنیای اقتصاد» گفت: تمامی قراردادهایی که در قالب تفاهم نامه دو جانبه منعقد شده است، آورده اعضا ب ارزانترین تور فرانسه  رمبنای زمان بندی که در قرارداد ذکر شده پرداخت شده است و تاکنون یک مورد شکایت هم در این مورد به وزارت تعاون منتقل نشده است.
وی گفت: اما در مورد قراردادهای سه جانبه این مشکل وجود دارد؛ به طوری که پیمانکاران را در تور ارزان وآسان کیش  این زمینه دچار مشکل کرده است. براین اساس و به منظور رفع این معضل، وزارت تعاون براین باور است که اگر تفاهم نامه های سه جانبه مسکن مهر چهارجانبه شوند این امکان وجود دارد که از طریق آورده متقاضیان، مشکل کمبود منابع بانکی نیز تاحدودی مرتفع شود.

Monday, March 7, 2011

برنامه 90 برای مسکن پایتخت

برای بازار مسکن ارزانترین تور ترکیه  پایتخت در سال 90، برنامه های مخصوص در دو حوزه «خرید و اجاره» در نظر گرفته شده است. برآورد وزارت مسکن از نیاز سال آینده پایتخت نشان می دهد 120 هزار تقاضای جدید خرید مسکن بازار را فرا می گیرد و از سوی دیگر در بازار اجاره اگر ساماندهی نشود، این احتمال وجود دارد که نرخ ها مجددا در تابستان سال 90 افزایش پیدا کند.به همین منظوربرنامه ریزی شده که معادل 90 هزار واحد مسکونی در دو شهر جدید اطراف تهران که در مقایسه با سایر شهرهای جدید با استقبال مردمی روبه رو است، احداث شود و 30 هزار واحد مسکونی نیز در بافت های فرسوده داخل شهر تهران از طریق نوسازی ساخته شود. برای بازار اجاره ارزانترین تور دبی  هم اکنون ستاد ویژه ای در وزارت مسکن تشکیل شده که ماموریت آن تسریع در افتتاح 25 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در تهران و اطراف این کلانشهر است. در این ستاد پیش بینی شده بیش از نیمی از 20 هزار واحد مسکونی در داخل تهران که با تسهیلات مسکن مهر در حال ساخت است، اوایل تابستان سال آینده به بهره برداری برسد که به همین تعداد، مستاجر از بازار اجاره خارج می شود.

نیازسنجی هایی که برای بازار مسکن تهران در سال 90 انجام شده، مشخص ارزانترین تور دوبی  می کند پایتخت در سال آینده با 120 هزار تقاضای جدید خرید مسکن مواجه می شود و در عین حال سهم سنگین تقاضا در بازار اجاره می تواند برای دومین سال پیاپی، اجاره بها را در این کلانشهر دستخوش تغییر صعودی کند.
به همین منظور در دو معاونت مجزا در وزارت مسکن، دو طرح مخصوص برای تنظیم بازار مسکن تهران تدوین شده است که در طرح اول برای بخش عمده ای از تقاضای خرید، در خارج از تهران تدارک دیده شده و در طرح دوم، کاهش 25 هزار تقاضا از بازار اجاره، در نظر گرفته شده است.
آن طور که پیش بینی شده، در سال آینده بیش از نیمی از 120 هزار تقاضای جدید خرید مسکن زوج های تازه شکل گرفته و بخشی دیگر خانوارهایی هستند که به تازگی قدرت ارزانترین تور استانبول  یا تصمیم خرید مسکن را پیدا کرده اند. وزارت مسکن برای پاسخ به تقاضای90 در تهران، سیاست افزایش ظرفیت ساخت وساز در شهرهای جدید پرطرفدار و همچنین نوسازی محدود بافت های فرسوده را در نظر دارد. در شهر جدید پردیس که استقبال زیادی برای سکونت در آن در مقایسه با پرند وجود دارد، قرار است سال آینده 50 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت با ارزانترین تور قبرس  شرایط مسکن مهر احداث شود و در شهرک اندیشه نیز بعد از چند سال اولین مجوز انبوه سازی به ظرفیت 10 هزار واحد صادر می شود. همچنین در شهر جدید هشتگرد نیز 30 هزار واحد ساخته خواهد شد. جمشید نورصالحی، معاون وزیر مسکن در امور شهرهای جدید در گفت وگو با «دنیای اقتصاد»، در این باره اعلام کرد: در تهران با حرکت کند سازنده ها در بافت های فرسوده نمی توان همه تقاضاهای جدید را صاحب خانه کرد و باید بخش زیادی از تقاضا جذب شهرهای جدید شود. وی افزود: بافت فرسوده انرژی فوق العاده ای از وزارت مسکن و دستگاه ها می گیرد که البته به تنهایی هم نمی تواند جوابگوی ارزانترین تور مالزی  نیاز مسکن در تهران باشد. در بافت فرسوده از یک سو برای اینکه مالک به جمع بندی برسد زمان می برد و از سوی دیگر باید پلاک های خرد تجمیع شود تا بتوان در ظرفیت انبوه ساخت وساز کرد.
این مقام وزارت مسکن در ادامه گفت: اگر رشد تقاضای مسکن در پایتخت ادامه داشته باشد ناچار هستیم به فکر شهر جدید پنجم برای تهران باشیم. نورصالحی تصریح کرد: در حال حاضر اغلب کسانی که در تهران دنبال مسکن هستند، پردیس را در مقایسه با پرند و هشتگرد ترجیح می دهند و به همین ارزانترین تور تایلند  خاطر زمینی به مساحت 600 هکتار در شهر جدید پردیس را برای ساخت 20 هزار واحد مسکونی در قالب آپارتمان های کم طبقه اختصاص داده ایم.
معاون وزیر مسکن همچنین درباره اشکالاتی که هم اکنون به شهرهای جدید تهران وارد است و خدمات ضعیف این شهرها نیز گفت: تجربه افتتاح سری اول واحدهای مسکونی مهر در هشتگرد که 1002 واحد تحویل شد نشان داد مردم تهران به محض آماده شدن واحد ها در شهرهای جدید، به سمت این شهرها سرازیر نمی شوند برای این انتقال زمان لازم است و باید خدماتی شبیه آنچه در تهران برقرار است در این شهرها نیز وجود داشته باشد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتیم واحدهای مسکونی آماده تحویل در شهرهای جدید را تا زمانی که همه خدمات زندگی برقرار نشود، تحویل متقاضیان ندهیم. نورصالحی افزود: خدمات زیربنایی و روبنایی در یک سطح حداقلی باید با هم افتتاح و راه اندازی شوند، لذا تلاش ارزانترین تور ارمنستان  ما این است که همزمان با آماده شدن خانه ها، آب و برق و گاز و فاضلاب و حتی تلفن و بازار مواد غذایی و مدرسه در سایت های مستقل یا در کنار ساختمان های مسکونی ایجاد و بهره برداری شود.
همچنین معاون وزیر مسکن در امور بافت های فرسوده نیز در گفت وگو با دنیای ارزانترین تور اندونزی  اقتصاد اعلام کرد: برای سال آینده در تهران، حداقل ساخت 30 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده را مد نظر داریم که به طور قطع با استقبال کنونی انبوه سازان، بیشتر از این حجم، در بافت فرسوده نوسازی اتفاق خواهد افتاد.
کاهش مستاجران تهران در «تابستان90»
به گزارش دنیای اقتصاد، گروهی از کارشناسان وزارت مسکن تصمیم گرفته اند برای تنظیم درست بازار اجاره تهران در تابستان 90 که از هم اکنون مایه نگرانی بسیاری از ارزانترین تور برزیل  مستاجران را تشکیل داده، مکانیزمی تعریف کنند تا حجم تقاضا در این بازار در ابتدای فصل تابستان سال آینده حدود 25 هزار خانوار کاهش پیدا کند. در وزارت مسکن ستاد ویژه ای برای تسریع در افتتاح و تحویل واحدهای مسکونی مهر مخصوص تهران تشکیل شده و در فاز اول، بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی به عنوان اولویت این ستاد در نظر گرفته شده است.
مسوولان این ستاد پیش بینی می کنند از آنجا که بیش از 90 درصد از ارزانترین تور یونان  واجدین شرایط مسکن مهر در تهران، هم اکنون مستاجر هستند، به محض افتتاح واحدها، از بازار اجاره خارج می شوند و به این ترتیب به نسبت تعداد واحدهای تحویلی، حجم مستاجران در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.گزارش «دنیای اقتصاد» از ستاد ویژه افتتاح مسکن مهر تهران، حاکی است تاکنون سازنده های 20 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در داخل شهر تهران از تسهیلات مسکن مهر –وام های 20 میلیونی- استفاده کرده اند که طبق ضوابط و تعهدی که داده اند باید این واحدها را به کسانی که تا به حال صاحب خانه نشده اند، عرضه کنند. از کل این واحدها، حدود 10 هزار واحد ارزانترین تور ایتالیا  تا اواخر خرداد ماه سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد. همچنین در شهر جدید پردیس –در این منطقه مسکن مهر مشکلی به لحاظ آب و برق و گاز و خدمات ندارد- نیز 12 هزار واحد مسکونی مهر در حال ساخت است که 7 هزار واحد از آنها در ابتدای خرداد سال آینده آماده بهره برداری می شود. بررسی های وزارت مسکن نشان داده از بین شهرهای جدید اطراف تهران، شهر جدید پردیس جایگاه ویژه ای در بین ساکنان تهران برای زندگی در این محل دارد. همچنین در شهر جدید هشتگرد و پرند تا اوایل تابستان سال آینده حداقل 10 هزار واحد مسکونی مهر به تدریج تحویل متقاضیان خواهد شد که در بدترین حالت، 7 هزار خانوار واجد شرایط ارزانترین تور آذربایجان  در این واحدها ساکن می شوند. مسوولان ستاد ویژه افتتاح واحدهای مسکونی در حال ساخت در وزارت مسکن معتقدند با بهره برداری از واحدهای مخصوص تهران تا حداکثر اوایل تابستان 90، بازار اجاره نشینی در پایتخت که به شدت از مستاجر متراکم شده، تخلیه شود. این برنامه وزارت مسکن اگر عملیاتی شود به نوعی باعث افزایش تعداد واحدهای مسکونی اجاره ای خواهد شد که می تواند در تعدیل نرخ اجاره بها موثر واقع شود.
طی ماه های اخیر رشد شاخص اجاره بها از نرخ تورم کمتر بوده که به معنی افزایش نرخ رسمی اجاره بها در حد 5 درصد و کاهش نرخ واقعی آن بوده است
محدودیت به کارگیری شیشه در نمای ارزانترین تور آنتالیا  ساختمان، به عنوان یکی از مهم ترین مصوبات اخیر شورای شهر تهران، به دلیل ضعف ضمانت اجرایی، از سوی انبوه سازان جدی گرفته نمی شود.

هم اکنون در مناطقی از شمال و شمال غرب تهران، تعداد محدودی ساختمان های مرتفع تجاری و اداری در حال ساخت است که تقریبا 100 درصد نمای آنها مزین به شیشه است.
شورای شهر تهران برای کاهش خطر جانی مردم، مصوب کرده که حداکثر 40 درصد نمای ساختمان ها می تواند از شیشه باشد، اما شواهد عینی در پایتخت نشان می دهد این مصوبه به راحتی توسط سازنده ها دور زده می شود.
طبق اعلام معاون شهرسازی شهرداری تهران، در حال حاضر سازنده هایی ارزانترین تور پاریس  که بیش از 40 درصد شیشه در نما به کار ببرند، جریمه می شوند و حتی قرار است میزان جریمه افزایش پیدا کند تا استفاده از شیشه در نما مقرون به صرفه نباشد!
به نظر می رسد این نحوه اجرای مصوبات حیاتی برای تهران، مقررات را فقط روی کاغذ به اجرا در بیاورد و در عمل موثر نباشد چون که جریمه ریالی برای خلاف ساختمانی
هر چقدر هم زیاد باشد، درصد کوچکی از سود نجومی سازنده ها به خصوص ساختمان های تجاری را در بر می گیرد.
پاسخ مدیران شهرداری
درباره ساختمانی که به تازگی در منطقه 2 مراحل ارزانترین تور لندن  احداث آن شروع شده و همه نمای آن از شیشه است، با شهردار منطقه2 موضوع در میان گذاشته شد که اسدا... فاضل در این باره گفت: پروانه ساخت این ساختمان سه سال پیش صادر شده که آن زمان مقررات محدودیت به کارگیری شیشه در نما تصویب نشده بود. وی افزود: شهرداری پس از بررسی وضعیت ساختمان، دستور لازم برای
اصلاح بنا را صادر می کند و شرایط پروانه را به روز خواهد کرد.
در همین زمینه قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز گفت: مشکل از آنجا ناشی می شود که بسیاری از سازنده ها با تاخیری سه ساله از زمان صدور پروانه، اقدام به ساخت وساز ارزانترین تور استرالیا  می کنند و در این فاصله زمانی، مقررات جدید به تصویب رسیده در حالی که پروانه بر طبق مقررات قدیمی صادر شده است.
نادر کرمی تصریح کرد: در این شرایط ممکن ارزانترین تور مارماریس  است ضوابط موجود در پروانه ساختمانی، با قوانین فعلی مغایرت داشته باشد که شهرداری مناطق باید با تور ارزان وآسان لبنان  تشخیص مغایرت ها، از سازنده ها بخواهند نقشه ساخت را اصلاح کنند.

.