Monday, March 9, 2009

هتل کورهاس هلند


گزارش تحقیق دانشجوی ۸۵-۷۰
تشکر و قدر دانی
قبل ازشروع مقاله و برداشتهای شخصی ام باید بگویم دیدگاه و برداشتی که قبل از شروع به خواندن و مطالعه راجع به درس هتلداری داشتم برداشتی گذراوتقریباکم تجربه به مسائل رستوران و رستورانداری وهتلداری بوده است اما تمامی اینها همیشه برایم جذاب وجالب بودوتوجه من را به خودجلب می کرد،وتنها مسئله ای که مرابه این رشته بیشترعلاقمندکردو به دنبال آن رفته و مسر شدم که هر طوری شده این رشته را به صورت مکاتبه ای یا هر راه دیگری که من را به خواسته درونی ام نزدیک و تزدیک تر کند رشته جالب هتلداری بوده که به دنبالش بودم تا اینکه به قول معروف می گویند  «جوینده یابنده است» از طریق سایت اینترنتی به طور جدی دنبال این رشته بودم و اطلاعاتی بدست آوردم ولی متأسفانه به علت مشغله کاری که دارم و۴۰ ساعت درهفته مشغول بکارمی باشم امکانش برایم فراهم نبودکه در کلاسهای مربوط به این رشته شرکت کنم و تصمیم جدی گرفتم که ازطریق اینترنت بتوانم کلاسهای مربوط به این رشته را گذرانده و به تجربیات خود اضافه نمایم تا اینکه سایت هتلداری ایران توجه مراجلب کردو ازآنجایی که همیشه توکلم به خدا بوده و به او تکیه دارم توانستم مؤسسه کیان را بیابم و با جناب آقای دربندی تلفنی تماس برقرار کردم و بایدبدون اغراق بگویم یکی از مهمترین دلایلی که من را بیشتر تشویق نمودکه این رشته را به صورت جدی تر دنبال کنم ارتباط تلفنی بودکه با آقای دربندی داشتم رفتاروبرخورد مناسب و محترمشان و همین طورتوضیحاتی که ایشان به من دادند تصمیم گرفتم با جدیت این رشته رادنبال کرده و به خواسته خودبرسم و راهنمایی های جناب آقای دربندی و تشویقهای ایشان برایم دلگرمی خوبی بودامیدوارم این استادگرانقدر همیشه هرکجاکه هستند سلامت و سربلند باشند.و دراینجایادجمله ای افتادم که «پیامبر اکرم فرمودند هرکسی که به من اندازه ذره ای علم بیاموزدمرا بنده خود کرده است» و بجاست که همین جا وقبل از شروع مقاله ام باز هم از جناب آقای دربندی بابت همه زحماتشان تشکر و قدردانی نمایم.

سامره موسوی دانشجوی انستیو مدیریت هتلداری کیان

1.gif

هتل کورهاسعالی ترین ترکیب میزبانی سنتی، کلاسیک و مدرن
هتل کورهاس ترکیبی از فرهنگ گذشته هتلداری و فرهنگ مدرن و لوکس امروزی در کیفیت بالاست که این امر از نکاتی است که این هتل را در رده هتلهای پنج ستاره قرار می دهد .
لذت بردن از طبیعت،دریا و جو منطقه ای که کورهاس در آن واقع شده از نکاتی است که برای جهانگرد جلب توجه می کنداین هتل ۵۰۰ شعبه در۷۰ کشور دنیا ولی با نامهای دیگر دارد نظیر hote holidy Inn.
تاریخچه هتل:
قدمت این هتل به سال ۱۸۱۸ میلادی برمی گردد زمانی که جاکوب پرونک از اهالی اسخیفنینگن یک مکان چوبی جهت شنا بوجود آورد . این مکان به حدی موفق گشت که چند سال بعد به شکل حمام عمومی و سپس به چشمه آب معدنی و سرانجام در سال ۱۸۸۵ اولین مسافرخانه کورهاس افتتاح گردید . در ابتدا این مکان به صورت اتاقهای جدا و سپس با مرمت و نوسازی به یک متل تبدیل شد و چون در منطقه ساحلی قرار داشت مهمانهای مهم و گوناگونی را می پذیرفت و بعد از جنگ جهانی دوم که بازسازی کشورهای اروپایی منجمله هلند آغاز گشت رسما به عنوان هتل کورهاس معرفی شد . مهمترین مسئله ای که کورهاس از آن بیشترین سود را می جوید دیدار سران مملکتی ، اقوام سلطنتی ، سیاستمداران، موسیقیدانان، هنرمندان و سینما و بالاخره نقاشان و شاعران می باشد . ملکه روژان و ملکه ویلهلمینا که ۱۳ سال داشت به همراه مادر خود پرنسس اِما ، اولین کسانی بودند که دفتر یادبود را در این هتل امضا نمودند.
به دلیل داشتن سالن کنسرت بسیار زیبا ،کورهاس یکی از مهمترین مکانهای کشوری برای ایجاد کنسرت می باشد. در این سالن تصاویر اشخاص بسیار معروفی همچون مارلین دیتریش،  دوک الینگتون انگلیسی، ولادیمیر هورویتنر روسی و ماریا سلس ایتالیایی به چشم می خورد.
دسترسی به هتل:
از آنجا که در هتلداری دسترسی آسان به هتل از نکات مهم می باشد . هتل کورهاس واجد این نکته است که به آسانی برای مسافرین خود با ماشین ، قطار یا هواپیما در دسترس باشد. فاصله فرودگاه بین المللی آمستردام و فرودگاه بین المللی روتردام با این هتل کمتر از ۱ ساعت است . و فاصله این هتل با پایتخت اتحادیه اروپا که همانا شهر بروکسل است ۲ ساعت می باشد.
ضمانت مالی و هدیه
از آنجا که در خارج از هتل توریسم ، مسافرین  و ارگانهای مختلف کشوری انتظار پیشنهادات مالی بهتر از هتلها را دارند، یکی از امکاناتی که توسط این هتل ارائه می شود، ضمانت و هدایاست. برای مثال برگه های کادوی ضمانتی از ۲۵ تا ۵۰ یورو که برای خرید در هتل ، استفاده از رستوران و بار می باشد. چنانچه شما جهانگردی هستید که علاقه به خرید سوغات هلند و شادانگیز آن کشور را دارید هتل کورهاس دارای یک مغازه سوغات می باشد که هدایای متفاوت را به شما ارائه می دهد .
فعالیتهای هتل:
۱ـ احاطه و نزدیکی به مکانهای گردشگری
از دیگر نکات مهم این هتل قرار گرفتن در نزدیکی مکانهای تفریحی و دیدنی است درست در پشت هتل ساحل دریا جهت شنا و تفریح، پلاژ مخصوص با رستورانهای متفاوت ، یک پاساژ و یا مرکز خرید زیبا واقع گردیده است. در نزدیکی این هتل شهر لاهه واقع گردیده است که یک شهر سبز، همراه با طبیعت زیبا، دارای مکانهای تاریخی قدیمی نظیر کاخ صلح است. علاوه بر این لاهه مرکز دولت هلند است که ارگانها و سازمانهای دولتی در آن قرار گرفته و به همین خاطر بیشتر جشنها ، گردهمایی های وزارت خانه های دولتی در این هتل واقع می گردد. نزدیک به اماکن جهانگردی نظیر موزه مادورودام یا هلند کوچک ، باغ گل رز، و موزه های متعدد می باشد . مهمتر از همه دسترسی هتل کورهاس به اماکن توریستی در شهرهای دیگر نظیر باغ گل در شهر لیز، مکانهای تفریحی در آمستردام، شهر تاریخی دلفت و بازار بزرگ پنیر هلند در شهر خوودا (Gouda) از دیگر فعالیتهای هتل کورهاس برای جذب توریست برگزاری نمایشگاههای مختلف، نظیر نمایشگاه بزرگ عکس که در سال ۲۰۰۷ میلادی که عکاسان آمریکایی آن را ترتیب داده و یا نمایشگاه مجسمه در سال ۲۰۰۴ که موزه و شهرداریهای هلند آن را ترتیب داده بودند می توان یاد کرد.
انواع اتاقهای هتل:
اتاقهای هتل بنا به سلیقه مشتری از قبیل منظره روبه دریا یا منظره رو به شهر به دو دسته اتاق برتر (Suprrior) و یا اتاقهای اجرایی (Executive) طراحی گردیده است. تمام اتاقها با استایل روز هتل و دارای تختهای عالی ، حمام و دستشویی مجهز می باشد . داخل اتاقها سیستم های ایرکاندیشن و دسترسی به شبکه اینترنت بدون استفاده از برق یا تلفن موجود می باشد . این هتل دارای ۲۰۵ اتاق Suprrior ، ۴۰ اتاق Executive و ۱۰  آپارتمان لوکس می باشد.
۱ـ اتاقهای Suprrior
تمام ۲۰۵ اتاق این هتل به صورت روش مورد علاقه توریست طراحی گردیده است و امکانات پذیرایی زیادی دارد تمام اتاقها دارای یک تراس عالی هستند ، تختخوابهای بسیار نرم و مورد علاقه مهمانان در اتاق وجود دارد.
۲. اتاقهای اجرایی یا  Executive
این اتاقها در بالاترین طبقه هتل بنا گردیده است رفاه بالاتری نسبت به اتاقهای ساپریر دارد از قبیل امکاناتی چون دستگاه فکس، روزنامه های روزانه، بطور خلاصه می شود گفت یک اتاق ایده آل برای مسافرین تجاری که نیاز به امکانات کاری در اتاق خود را دارند می باشد.
۳. آپارتمان یا سوئیت
 هتل کورهاس بیشتر از ۱۰ آپارتمان لوکس دارد که مناسب برای یک اقامت مخصوص می باشد نظیر اقامت هیئتهای پارلمانی، سیاسی و یا بین المللی کشورها. در واقع تمامی اتاقها و سوئیتهای این هتل با مدل روز اروپا طراحی و دکوراسیون گردیده است. امکانات سوئیتهای این هتل به قرار ذیل است : سیستم ایرکاندیشن، اتاق خواب مستقل، دو دستگاه توالت ، یک تختخواب اضافه ، حمام مجهز شده امکان وصل یک لب تاب به شبکه اینترنت ، مینی بار، تلفن همراه ، دستگاه دورنگار و روزنامه های روز
رستوران کورهاس:
رستوران این هتل براساس سلیقه های مختلف جهانگردان بنا گردیده است. کلا لذت بردن جهانگرد از کلاسیک بودن این رستوران مایه افتخار ماست اغذیه های مختلف که از صبح تا آخرین ساعات شب به مسافرین و مهمانان اعطا می گردد . از غذاهای دلچسب این رستوران می توان به انواع مختلف مرغهای پخته شده و یا یک نوع غذای ماهی به نام(Seven Sins) نام برد.به غیر از سه وعده غذای روزانه این رستوران در روزهای یکشنبه سرویس برانچ که ترکیب صبحانه و ناهار است را ارائه می کند. در این هتل رستوران دیگری نیز بنام رستوران کادینسکی وجود دارد که غذاهای مخصوص را که از تجارب آشپز مشهور می باشد ارائه می نماید. نحوه طراحی و چیده شدن غذا در بشقاب به نحوی که طرح آن به چشم مشتری جلوه کند از تجارب این آشپز است. این رستوران در واقع یک مکان ایده آل برای ضیافت ناهار و یا شام برای اقشار مختلف جامعه اعم از تجاری ، سیاسی و یا رمانتیک می باشد.
کنفرانسها و گردهمایی های مهم:
بسته به گردهمایی شما اعم از کنفرانس، سمینار، مهمانی تشریفاتی و یا گردهمایی  دیگر این هتل دارای گنجایش سالنی با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر می باشد . کارمندان برگزار کننده این گردهمایی ها همگی افراد باتجربه ، فعال و قادر به گردانندگی مراسم براساس درخواست مشتری میباشند و به همین دلایل است که این هتل در هلند معروف به هتلی می باشد که مشتریان و متقاضایان ردیف بالای مملکت را داراست. این هتل در موقع مراسم بهترین وسایل پذیرایی و درجه یک کترینگ را برای مشتری فراهم می سازد. به دلیل اینکه این هتل هرگونه سمینار و یا مراسمهای تشریفاتی بزرگ را درهلند برپا می کند، لذا سالنهای این هتل دارای تابلوهای کامپیوتری برای نمایش هنگام گردهمایی های تجاری، فرهنگی و غیره می باشد. به خاطر جلب توجه و جذب مشتری بیشترهتل امکانات ذیل را در اختیار مشتری قرار میدهد.
۱ـ تجهیزات صدا:
این هتل با شرکت بزرگ هلندی هولمن برای صدا و تصویر قرارداد دارد. به هنگام سمینارهای بزرگ قوی ترین دستگاههای سمعی و بصری را ارائه می کند .
۲. مرکز تجاری:
این بخش هتل به هنگام سمینار و گردهمایی دستگاههای لب تاب، فکس ، تلفن ، چاپگر و خط اینترنت شبکه را در اختیار میزبان سمینار قرار میدهد.
۳. دکور
آژانسهای دکوری معروف در هلند بنابه درخواست میزبان سمینار قادر به طراحی و دکور سالن با گل، پرده و دیگر لوازم می باشند.
۴. ایمنی
گرچه هتل کورهاس یک مکان امن برای گردهمایی و کنفرانس می باشد اما این هتل دارای افراد باتجربه که آموزشهای ایمنی و پلیسی را دیده اند می باشد و علاوه بر آن چنانچه نیاز باشد بنابه درخواست هتل دیگر اداره های ذیربط نظیر اداره پلیس امنیت سالن را یاری می دهد.
۵. پارکینگ
این هتل ۲۵۰۰ مکان پارکینگ هتل را ارائه می کند.
۶. مراسهمای عروسی
یکی دیگر از عوامل محبوبیت هتل در نزد مردم هلند برپایی مجالس عروسی است . روز زندگی هر زوج جوانی که منتی علیه آرزوی اوست در این هتل برآورده می شود سالنهای این هتل از تمامی امکانات برای عروسی اعم از پذیرایی ، شام، نوشیدنی، موزیک و غیره است . مهمترین مزایای برقراری عروسی در هتل کورهاس اتاق مخصوص عروس و داماد می باشد که به سلیقه خود مشتری دکور شده و به آنها ارائه می گردد.
ـ تخفیفهای ویژه :
شما به جهت آنکه از هتل تخفیف ویژه دریافت کنید می توانید از کارتهای طلایی ، نقره و یا برنز تحت عنوان Royal club card استفاده کنید که شامل : ارائه برنامه های ویژه همراه با تخفیفهای بالا می باشد مانند شرکت در کنسرتهای برگزار شده در هتل، شرکت و یا تماشای تورنمنتهای تنیس که این هتل حمایت کننده مالی آن است و دیگر امکانات رفاهی دیگر.
جناب آقای دربندی
باعث افتخار من است که شما نتایج تحقیقات رستوران و ترجمه هتل را به عنوان مطلب جالب و مورد نظر برای سایت هتلداری انتخاب نمودید
در اینجا لازم است ازهمسرم آقای شیروانی که قبول زحمت نموده  ودر کار تحقیق هتل مرا یاری نموده و شبها تا پاسی از شب بیدار بوده اند و برایم مطالب را ترجمه کرده اند از همکاری ایشان نیز قدردانی کرده باشم 
 با تشکر از شما استاد گرامی   سامره موسوی خمامی    ۱۶/۳/۱۳۸۶
توضیح سایت  هتلداری
این مقاله مربوط به سرکارخانم سامره موسوی خمامی کد دانشجوی ۸۵-۷۰ عضوانجمن بین المللی مدیریت هتلداری کیان  که یکی از دانشجویان بسیارعزیزانستیتو مدیرت هتلداری کیان مقیم کشورهلند می باشد ، متاسفانه سایتهای متقلب ونا آگاه که هیچ مطلبی در سایتشان از خود ندارندوتمام مطالب ازسایتهای گوناگونی است که اصلا ارتباطی با سایتشان نداردو معلوم نیست سایت درچه زمینه ای فعالیت می کندو مقالات را بدون داشتن تخصص دررشته هتلداری بخشی یا قسمتهای از مطالب را با زیرکی حذف می کنند و منبع اصلی را نام نمی برندو امانت داری را نمی دانند بایدحفظکردوافتخاری برای سایتشان می دانندکه ازمطالب سایت علمی هتلداری برای اعتباردادن به  سایشان بدون دریافت مجوز مجدا انتشارودر سایتشان برای کسب درآمدوسواستفاده قرار دهندکه اگرغیرازاین بود مجوزانتشار دریافت می کردنند،هنوز نمی دانندودرک نمی کنند انتشار دوباره مطا لب تخصصی و یا غیرتخصصی  که درسایتی قراردارد نیازی نیست که دوباره درسایت دیگرانتشارداده شودبه درخواست تعدادی ازمخاطبین مقاله بلا مجدا درسایت علمی هتلداری ایران قرار داده شد
دراینجا به اطلاع کلیه مخاطبین سایت می رسانم درهرسایتی که مقاله ای ازسایت هتلداری ایران قرار داده شده باشدونام صاحب اثر را دربالای مقاله به وضوح درج نکرده باشندودرزیرمقاله لینک سایت علمی هتلداری ایران را نگذاشته باشندازسایتهای هستند که بدون دریافت مجوز مقاله را انتشارداده اند، بدین وسیله از مخاطبین عزیز درخواست می شود که این سایتها ی متقلب ،بی اعتبار،بی ارزش وناآگاه  که برایشان کاملا آشنا است را توسط ایمیل به دوستان خود بعنوان سارق ادبی و سایت های متقلب  معرفی کنند تا شایدازاین حرکت زشت وکپی برداری دست بردارند ومعنی اینکه درتما م صفحات به وضوح نوشته شده انتشار،استفاده ، کپی برداری مطالب و مقالات سایت بدون دریافت مجوز کتبی پیگرد قانونی دارد را درک کنند وازخواب بیدارشوند  
كليه حقوق اين سايت متعلق به موسسه مدیریت هتلداری کیان  شماره ثبت ۱۶۵۷ مورخ ۲۳/۰۶/۱۳۸۴  می باشد هرگونه  انتشار مجدد،استفاده و کپی برداری درسایتهای اینترنتی ،نشریات ،آموزشگاه ها و غیرو بدون دریافت مجوز کتبی پیگرد قانونی دارد 

No comments:

Post a Comment