Monday, March 15, 2010

راه و هدف در بخش مسكن گم شده است

رييس مجلس در جمع تعدادي از اعضاي كميسيون عمران تاكيد كرد: اولتيماتوم زماني براي اجراي طرح جامع مسكن مشخص شود تا اگر اجراي اين طرح بيش‌از اين به تاخير بيافتد، مجلس راسا ورود كرده و اجراي آن را برعهده بگيرد.

علي لاريجاني با حضور در جلسه كميسيون عمران، همچنين اوضاع مسكن و پيشرفت برخي برنامه‌ها همچون مسكن مهر را بررسي كرد. در اين جلسه تاخير طولاني مدت در اجراي طرح جامع مسكن براي دومين بار طي يك‌سال گذشته مورد پيگيري قرار گرفت.

بعد از گذشت یک سال از اولین اولتیماتوم مجلس شورای اسلامی (در تاریخ 7/7/87) دوشنبه گذشته دومین اولتیماتوم نیز در روزهای پایانی کار دولت نهم ابلاغ شد.

در جلسه‌ای که در تاریخ 5/5/88 مابین اعضای کمیسیون عمران مجلس و علی لاریجانی، رییس مجلس برگزار شد، اعلام شد که به دلیل گذشت 4 سال از ابلاغ طرح جامع و عدم اجرای آن در صورت عدم ناتوانی وزارت مسکن و شهرسازی در اجرای این طرح کلیدی که نقش بسیار مهمی در حل معضلات مسکن خواهد داشت، مجلس نحوه پیشبرد آن را بر عهده خواهد گرفت، هرچند که این اقدام جزو وظایف اعضا و رییس مجلس شورای اسلامی نمی باشد.

دید مثبت نسبت به طرح‌های دولتی از بین رفته است
لاهوتی چندان به طرح‌های دولتی خوش بین نیست و معتقد است که به جای دنباله روی از پیشرفت کند این طرح‌ها می‌توان از انبوه‌سازان برای تامین نیاز بازار مسکن استفاده کرد. وی در مستندات خود به غیر از مسکن مهر به طرح مسکن اجاره ای نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز 9 سال به طول انجامید و در انتها نیز نتیجه بخش نبود.

راه و مسیر گم شده است
با استناد به گفته‌های مهرداد لاهوتی، در جلسه‌ای که 5 مردادماه در مجلس تشکیل شد، علی لاریجانی، رییس مجلس در جمع نمایندگان کمیسیون عمران تاکید کرد که تا زمانی که طرح جامع مسکن اجرا نشود، کلیه بحث‌های مربوط به معضلات کنونی این حوزه بی فایده خواهد بود؛ چرا که در اصل مسیر و هدف گم شده است و مشکل اصلی قانون و سند چشم‌انداز نیست بلکه طرح لازم‌الاجرایی است که اجرا نشده است.
 
میدان گلها
منیریه
حسن آباد

No comments:

Post a Comment