Thursday, September 23, 2010

وام ۱۰۰ میلیارد تومانی برای فرهنگیان تهرانی

معاون پشتیبانی آموزش سیستم پیغام گذاری و پرورش شهر تهران از ارائه وام ۱۰۰ میلیارد تومانی به فرهنگیان اجاره آپارتمان تبریز  شهر تهران خبر داد و گفت: هم اکنون متقاضیان می توانند از این وام استفاده کنند.

فرید بنی عقیل درگفتگو با خبرنگار  دستگاه قائم سنج مهر با بیان این مطلب افزود: هم اکنون سهمیه طراحی سایت حرفه ای وام هرمنطقه مشخص شده و فرهنگیان می توانند با مراجعه به ادارات مناطق آموزشی خود از این وام استفاده کنند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام فروش مسکن ری اینکه  این وام شامل خرید خودرو و مسکن، کالای ضروری و  رهن آپارتمان تهران درمانی می شود گفت: تعداد اقساط براساس درخواست متقاضی و ظرفیتهای بانک ملی متغیر است.

بنی عقیل از صدور کارت طلایی بیمه برای ۷۵ درصد از فرهنگیان نیز خبر داد و گفت: فرهنگیان برای خرید آپارتمان تهران

استفاده از خدمات درمانی مراکز دستگاه ضخامت سنج وابسته به بیمه ایران با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش سیستم پیغام گذاری محل خدمت خود معرفی نامه لازم را دریافت کنند.

همزمان با روز معلم کارت طلایی درمان برای ارائه خدمات ویژه پزشکی به معلمان کل کشور اهدا شد.

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی اخبار شاهرود به عنوان درشت ترین اسکناس کشور سه شنبه هفته جاری در مراسمی با حضور مسئولان بانک مرکزی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکناس های ۱۰ هزار تومانی سه شنبه هفته جاری طی مراسمی با حضور مسئولان بانک مرکزی و بازدید از سازمان تولید اسکناس رونمایی خواهد شد. در فاز اول حداقل ۱۵۰ میلیون قطعه اسکناس ۱۰ هزار تومان طی سه ماه وارد بازار می شود. 

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی برای اولین بار اواخر فروردین ماه امسال فروش زمین شیراز ر از ورود اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی به بازار تا پایان خردادماه امسال خبرداده و گفته بود: اسکناسهای درشت به صورت تدریجی جایگزین چک پول می شود. 

براساس برنامه ریزی های بانک مرکزی، در فاز اول چک پولهای ۵۰ هزار تومانی به منظور کنترل پولشویی از سطح جامعه جمع آوری می شود، ضمن اینکه بانک مرکزی قصد دارد چکهای باقی مانده با یک امضای خریدار به فروش برسد تا سیر طی شده توسط چکها مشخص شود.
 
پیش از اعلام برنامه انتشار اسکناس درشت ۱۰ هزار تومانی به بازار، بانک مرکزی خرید باغ شاهین شهر برنامه حذف صفرها از پول ملی را به عنوان یکی از برنامه های اصلاح پول ملی، درراستای اجرای طرح تحول اقتصادی دولت مد نظر قرار داده بود.
 
اما بانک مرکزی پس از بررسی، اعلام کرد که در حال حاضر نیازی به اجرای این برنامه نیست. به نظر می رسد اجرای برنامه حذف صفرها از پول ملی که در زمان رئیس کلی طهماسب مظاهری در بانک مرکزی مطرح شده بود، به پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها موکول شده است.
 
یکی از اهداف بانک مرکزی برای انتشار اسکناس ۱۰ هزار تومانی، جمع آوری خرید آپارتمان مرکز تهران چک پولهای ۵۰ هزار تومانی بانک مرکزی از  خرید آپارتمان سمنان سطح جامعه است. بهمنی بارها اعلام کرده است که انتشار چک پول وظیفه بانک مرکزی نیست و این بانک تنها برای ساماندهی وضعیت انتشار چک پولهای بانکها اقدام به این کار کرده است.
 
پیش از اینکه بانک مرکزی چک پولهای خود را وارد بازار نماید، بانکها چک پولهای خود را بدون پشتوانه که باعث خلق پول و افزایش نقدینگی می شد، وارد بازار می کردند. بانک مرکزی نیز طی یک برنامه به بانکها دستور داد که از انتشار چک پولهای خود جلوگیری نمایند.
 
به نظر می رسد که بهمنی موافق انتشار اسکناس های ۵۰ هزار تومانی است؛ زیرا چند روز رهن مسکن غرب تهران پیش در جمع خبرنگاران مطرح کرد که اگر بانک مرکزی مجوز انتشار اسکناس ۵۰ هزار تومانی را داشت بلافاصله و همزمان می توانست به میزان چاپ اسکناس ها چک پول ها را از سطح جامعه جمع آوری کند.
 
مسئولان بانک مرکزی مطرح می کنند که با ورود اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی سایتهای فرهنگی به بازار تغییری در حجم پول ایجاد نخواهد شد، زیرا معادل اسکناسهایی که وارد جامعه می شود، چک پول جمع آوری می شود. برهمین اساس، اسکناسهای جدید تاثیری بر افزایش تورم نخواهد داشت.
 
هم اکنون میانگین سرانه اسکناس تزئینات اتومبیل در ایران ۱۱۸ برگ است، این در حالی ماشین حفاری افقی  است که میانگین سرانه اسکناس در دنیا ۱۴ تا ۱۵ برگ است.

 

No comments:

Post a Comment