Saturday, August 28, 2010

کاهش 30درصدی قیمت مسکن در ارومیه

نايب رئيس اتحاديه مشاورين املاک اروميه از افت30 درصدي قيمت آپارتمان‌ها در يک سال گذشته خبر داد.
محمد صادق حافظ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: بازار مسکن از سال 86 به طور مرتب داراي سير نزولي بوده و در طي يک سال گذشته، قيمت آپارتمان افت 30 درصدي داشته است.
وي افزود: نرخ ساختمان هاي معمولي و زمين نيز داراي سقوط 20 درصدي است و در مقابل نرخ اجاره بها داراي سير صعودي روز افزون است.
محمد صادق حافظ گفت: بازار مسکن در رکود کامل قرار دارد و شاهد سقوط قيمت به طور روزافزون است.
نايب رئيس اتحاديه مشاورين املاک اروميه يكي از علت‌هاي ركود را منتظربودن مردم براي سقوط بيشتر قيمت‌ها است.
وي گفت: در حال حاضر 1003 واحد مشاور املاک در اروميه با پروانه در حال فعاليت هستند و پروانه 614 مشاور املاک باطل و جمع آوري شده است.
وي در ادامه افزود: همه مشاورين املاک ملزم به اخذ پروانه کسب تخصصي هستند و به اين منظور دوره‌هاي آموزشي 20 ساعته برگزار مي شوند و در پايان دوره در صورت قبولي در آزمون، پروانه تخصصي دريافت مي کنند.
محمد صادق حافظ با اشاره به تاثير گذاري اجراي طرح کد رهگيري گفت: اجراي اين طرح کاهش 199 درصدي تخلفات را به دنبال داشته و مشکلات فروش مال غير و معاملات صوري را به طور کامل حل کرده است.
وي در اين مورد افزود: توسعه ي اجراي اين طرح نيازمند اطلاع رساني گسترده و تبليغات کافي براي فرهنگ سازي مراجعه همه مردم به مشاورين املاک داراي پروانه و سايت است.
نايب رئيس اتحاديه مشاورين املاک اروميه گفت: يکي ديگر از مسائلي که نيازمند فرهنگ سازي است، درخواست ارائه کارت شناسايي از مراجعين با عنوان کارکنان مشاورين املاک است که براي بازيد منازل براي قيمت گذاري مراجعه مي کنند.

No comments:

Post a Comment