Saturday, August 21, 2010

آشپزخانه اوپن تعطیل، اندرونی و بیرونی بسازید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازفارس،‌ علی نیکزاد در حاشیه بازدید از طرح‌های مسکن مهر این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک سری بحث‌های ویژه درباره ایجاد معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازهای مسکونی در کشور در مرکز تحقیقات و مطالعات این وزارتخانه در حال انجام است و با برگزاری گردهمایی روسای مسکن و شهرسازی استان‌ها به همکاران در این بخش داریم.

وی تذکر خبرنگاران از خلأ معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازهای مسکونی را پذیرفت.


نیکزاد با اشاره به اینکه این کار سخت اما شدنی است، گفت: این را نمی‌گویم که انجام دادیم اما شروع کردیم و تذکر شما را می‌پذیرم.


نیکزاد با اشاره به اینکه سه موضوع مهم معماری ایرانی اسلامی، عدم استفاده از آشپزخانه  اوپن که فرهنگ ما نیست و اندرونی و بیرون را در ساخت و سازهای مسکن مهر در حال پیگیری داریم، خاطرنشان کرد: این کار بسیار سخت است اما شدنی است.

پی نوشت خبر:

لازم به توضیح است که باید یک کار تحقیقی جامع در زمینه عوارض اقتصادی و روانی آشپزخانه های اوپن بر خانواده های ایرانی انجام شود به نحوی  که اگر امروزه با متخصصین روانشناسی یا بانوان ایرانی مصاحبه شود اکثریت اذعان دارند آشپزخانه به سبک اوپن که فقط در ایران هم هست باعث افزایش میزان سطح احساس ناامنی و استرس در خانم های خانه دار شده است و یکی از عوامل فرعی کاهش ارتباطات و تمایل خانم ها به پذیرش میهمان در سالهای اخیر نیز همین امر بوده است. در ثانی تزئین دکوراسیون آشپزخانه ها نیز باعث افزایش هزینه های مضاعف بر خانوارها شده است.

No comments:

Post a Comment