Wednesday, January 5, 2011

انگیزه ساخت با دوام ترین راه آسفالتی در پی هدفمندی یارانه ها

کیفیت روسازی و زیرسازی آپارتمان اجاره ای شاهین شهر ها در ایران همواره موضوع مناقشه برانگیز جامعه مهندسی ایران در 70 سال گذشته بوده و این سوال همیشه مطرح است که چرا ارتقای کیفیت راه های ایران به نتیجه نمی رسد.

البته هر از چندی شاهد اخباری در رسانه ها درباره اصلاح قیر و آسفالت و اخذ ضمانت دوام 5 ساله و 10 ساله هستیم؛ اما نتیجه نهایی آن چیزی است که مردم به ارزانترین تور تایلند   هنگام رانندگی زیر پای خود حس می کنند و البته در این باره حس خوبی ندارند. تنها صنف جلوبندی سازان اتومبیل از وضعیت موجود رضایت کامل دارند. آخرین گزارشی که از سوی پژوهشکده حمل و نقل ـ وابسته به وزارت راه و ترابری ـ درباره علل خرابی های زودرس روسازی های آسفالتی ایران منتشر شده است، نشان می دهد که دلایل اصلی خرابی های زودرس رویه های آسفالتی در ایران، مشکلات ناشی تور مسافرتی دوبی  از عدم دقت در طراحی، ضعف اجرایی پیمانکاران، ضعف کنترل و نظارت و مشکلات   ناشی از طرف کارفرما بوده است. این در حالی است که موارد اشاره شده به طور کلی ناشی از عدم مدیریت کامل بر فرآیند راهسازی است. اما اشکالات کیفیت راه ها فقط به افزایش هزینه سرمایه گذاری صورت گرفته محدود نمی ماند، بلکه خساراتی هنگفت به بخش های مختلف اقتصادی می زند.
هنوز آمار دقیقی از اینکه چه میزان از تصادفات جاده ای ایران به کیفیت پایین راه ها مربوط است منتشر نشده؛ اما ناگفته پیداست که طرح هندسی راه و کیفیت پایین آسفالت، شکست ها و نشست های موجود راه های نباید در بروز تصادفات بی تاثیر باشد. پایین نگه داشتن ظرفیت مجاز حمل بار انواع کامیون ها نیز یکی از نتایج ضعف راه ها است؛ چراکه از نظر مسوولان راهداری کشور، آسیب پذیری راه های موجود در برابر تور مسافرتی دبی   عبور کامیون ها با میزان بار استانداردی که می توانند حمل کنند تشدید می شود. هرچند نتایج مطالعات به دست آمده توسط کارشناسان ایران فریمکو نشان می دهد که قابلیت های بارپذیری همه جاده ها به هنگامی که کامیون ها به وزن مجاز خود نزدیک می شوند، کمترین آسیب را از نظر جابجایی بار خالص به راه وارد می کند. همین موارد باعث بالا بودن متوسط مصرف سوخت برای جابه جایی بار در کشور شده است. در ایران برای هر 1000 تن ـ کیلومتر بار جابه جا شده توسط ناوگان حمل جاده ای، 69لیتر سوخت مصرف می شود، شاخصی که متوسط جهانی آن 33 لیتر است. به بیان دیگر متوسط مصرف سوخت برای جابه جایی بار جاده ای در ارزانترین تور استانبول   ایران بیش از 2 برابر دنیاست. علت به وجود آمدن این وضعیت، پایین بودن ظرفیت مجاز حمل بار در کنار فرسوده بودن ناوگان حمل بار جاده ای است و فرسوده بودن ناوگان حمل بار نیز، متاثر از ضوابط تعیین ظرفیت مجاز حمل بار در کشور است؛ چراکه ناوگان نوسازی شده نه تنها برای حمل بار هیچ گونه امتیازی به دست نمی آورد بلکه در برخی مواقع ناگزیر است که بار کمتری نیز حمل کند. در سال های اخیر تحولات وسیعی برای ظرفیت حمل بار کامیون ها انجام گرفته؛ اما در حال حاضر برای کامیون های ساخته شده در سال 2010 براساس قانون مربوط به سال 1336 وزن مجاز آپارتمان رهنی شیراز   عبوری تعیین می شود. یکی از دلایل این امر نیز پایین بودن کیفیت روسازی جاده های ایران است. در چنین چشم اندازی اقدام مجتمع ایران فریمکو ـ پارس لانه برای دعوت از کارشناسان، اساتید و مهندسین مشاور و راهسازی و مدیران دولتی و خصوصی برای بازدید از مراحل اجرایی ساخت با دوام ترین راه آسفالتی ایران که برای ترافیک سنگین طراحی شده است، می تواند زمینه ای باشد تور آسان وارزان سنگاپور   برای ساخت راه با کیفیت و با عمر طولانی. ساخت راه بادوام نه تنها کاری ناممکن نیست، بلکه نیازمند اندکی دقت در مراحل طراحی و ساخت و نظارت است
علی عبدالعلی زاده درباره اثر اجرای قانون یارانه ها بر بازار مسکن گفت: دوره های رکود و رونق مسکن و همچنین نوسان قیمت مسکن همواره با نرخ تورم رابطه معناداری دارد و تغییرات قیمت مسکن به صورت پلکانی از منحنی نرخ تورم اثر می گیرد.

وزیر اسبق مسکن افزود: زمانی که نرخ تورم حالت صعودی می گیرد ممکن است نرخ رشد قیمت مسکن مثبت باشد ممکن هم است منفی باشد، اما بعد از مدتی خرید آپارتمان تبریز   منحنی تغییر قیمت مسکن خود را به نقطه ای که تورم در آن قرار دارد می رساند. وی تصریح کرد: اگر با اجرای قانون یارانه ها، نرخ تورم افزایش پیدا کند، احتمال اینکه مسیر تغییر قیمت مسکن بعد از چند ماه مسیر تورم را دنبال کند، دور از واقعیت نخواهد بود. وزیر مسکن دولت هشتم همچنین در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه «سیاست ها و برنامه های دولت در حوزه مسکن و مسکن مهر را چطور ارزیابی می کنید؟» گفت: برای اینکه بتوان دقیق این برنامه ها را بررسی کرد نیاز داریم بخشی از وعده های داده شده در مسکن مهر مشمول مرور زمان شود تا مشاهده شود که آیا برنامه ها محقق شده یا نه. در حال حاضر، انتقادی نمی توانم به برنامه های بخش مسکن وارد کنم. عبدالعلی زاده با اشاره به راهکار وزارت مسکن برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در پروژه تور ارزان وآسان دوبی   مسکن مهر که شامل واردات فولاد بوده است، گفت: در همه جای دنیا دولت ها به منظور ممانعت از افزایش قیمت ها در فروش آپارتمان یزد   صورت لزوم اقدام به واردات می کنند و براین اساس راهکار وزارت مسکن نیز در این زمینه می تواند اثربخش باشد و مانع ازجهش قیمت ها در پروژه مسکن مهر شود. عبدالعلی زاده فروردین سال 88 زمانی که رکود معاملاتی و ساخت وساز در بازار مسکن به اوج خود رسیده بود، با دنیای اقتصاد گفت وگو کرد و پیش بینی کرد: بازار مسکن از اواسط سال (88) کم کم از رکود خارج می شود و در سال 89 رونق پدیدار می شود. این پیش بینی و تحلیل وزیر اسبق مسکن هم اکنون به واقعیت پیوسته است طوری که حجم صدور پروانه های ساختمانی و همچنین میزان معاملات ملکی رونق را تایید می کند
معمولا سازنده ها در بازار مسکن قبل از شروع سال جدید اقدام به خرید زمین (ملک کلنگی ) می کنند تا از احتمال گرانی حاصل از تورم سال جدید در امان باشند؛ اما در این بین به دلیل اینکه برخی از مالکان ، املاک کلنگی خود را نمی فروشند بلکه ترجیح می دهند خرید آپارتمان سراب   ملک خود را از طریق «مشارکت در ساخت » با سازنده، نوسازی کنند، سازندگان مجبور هستند در هر فصل از بازار مسکن اقدام به مشارکت در ساخت کنند که با این عملکرد، به نحوی قسمتی از ملک کلنگی را بر خلاف خواسته خود خریداری می کنند.

ستون امروز نبض بازار با گذشت دو هفته از اجرای قانون هدفمندشدن یارانه ها تاثیر طرح تحول اقتصادی را بر بازار «مشارکت در ساخت» مورد بررسی قرار داده است که بدین شرح است:
سازنده ها تحت هر شرایطی به کار خود در بازار مسکن ادامه می دهند و تور مسافرتی اوکراین   بنا به حرفه شان نمی توانند سرمایه خود را راکد نگه دارند و در مواقعی که اوضاع بازار مسکن کمی متغیر می شود برخی از سازنده ها همچنان منطقی و از طرف دیگر عده ای متناسب با خواسته خود
عمل می کنند.
در همین حال یک مشاور املاک فعال در منطقه گیشا در این رابطه به دنیای اقتصاد گفت : طی چند روز گذشته بعد از اجرای قانون یارانه ها ، سازنده ها در ارزانترین تور قبرس    رابطه با فعالیت خود با مشکلاتی مواجه شده اند که در برابر ادامه این نوع پیش آمدها آنها نوسانات قیمت را برای آینده بازار مسکن پیش بینی می کنند.
هادیان در ادامه اظهار کرد : سازنده ها معتقدند از زمانی که قیمت حامل های انرژی واقعی شده است در همان ابتدای کار برخی از افرادی که مصالح ساختمانی را حمل و نقل می کنند از ادامه فعالیت خود از لحاظ هزینه رفت و آمد به صورت سابق خودداری کرده اند مگر اینکه سازنده ها هزینه بیشتری را برای دریافت مصالح تقبل ارزانترین تور ارمنستان   کنند و   به علت اینکه سازنده ها نمی توانند کار خود را متوقف کنند، مجبور به قبول خواسته آنها می شوند و این هزینه متحمل شده را در اعلام قیمت نهایی فروش جبران خواهند کرد و با توجه به این روند پیش بینی می شود که قیمت مسکن با تغییرات در هزینه های ساخت وساز دچار نوسان شود.
وی در ادامه افزود : طبق گفته سازنده ها اگر آنها در شرایطی که بازار از لحاظ قیمت متعادل باشد از سود بیشتری بهره مند خواهند شد و دردسر کار کمتر خواهد بود؛ اما زمانی که بازار با تشویش رو به رو شود و هر یک از مشاغل مرتبط با بازار مسکن (از مصالح فروشان گرفته تا دستمزد کارگران) از لحاظ قیمت، نقل و انتقال و دیگر مسائل با شرط و شروط مواجه شوند کار آپارتمان اجاره ای نور   برای سازنده سخت تر می شود و همچنین میزان سوددهی ممکن است هر لحظه متغیر باشد.
این روزها سازنده های زیادی برای مشارکت در ساخت اعلام آمادگی می کنند و البته باید به این نکته اشاره کرد که تعدادی از سازنده ها در چنین شرایطی به قصد سودهای کلان به بازار پا گذاشته اند . در حالی که مسوولان بخش مسکن خبر از ثبات قیمت در وضعیت فعلی بازار مسکن می دهند و حتی نرخ فروش مسکن را برای اولین فصل از سال 90 را با کاهش پیش بینی می کنند برخی از سازنده ها اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها را دلیلی بر آپارتمان اجاره ای تهران   افزایش قیمت پیشنهادی فروش مسکن می دانند و به دلیل این چنین زمزمه هایی که بیشتر از ارزانترین تور استانبول    سوی فروشنده ها صورت گرفته است آنها شروع به ساخت و ساز کرده اند تا مبادا از سودهایی که می توانند برخوردار شوند ، غافل شوند .


..

No comments:

Post a Comment